🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️

הלכה יומית: א. תיקון בתפילה ב. ברכה עך ברק ורעם באמצע התפילה (יום חמישי ט’ אדר א’ התשפ”ב)

*הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט”א – יום חמישי ט’ אדר א’ התשפ”ב*

נושאי ההלכה: *א.* הערה בתפלה. *ב.* ברכה על ברק ורעם באמצע התפלה.

“ויעבור ה’ על פניו – ויקרא”, יש שני ואוי”ן, לשים לב, ולא לעשות וא”ו אחת כרוכה בשניה.

לגבי לברך על ברקים ורעמים באמצע התפלה, הרב בעל מגן אברהם אומר שאם אדם שומע רעם באמצע תפלת יוצר מותר לו לברך, למה? כיון שזו מצוה עוברת, שאח”כ הרעם יעבור וצריך לברך תוך כדי דיבור. אבל קודם כל, בחו”ל נהגנו כדעת הבן איש חי שלא לברך רק בלי שם ומלכות, וכאן נוהגים בשם ומלכות. אבל לברך מטעם מצוה עוברת, זה לא בדיוק, כי יש לך כל היום כולו שהרעמים והברקים יחזרו פעם ופעמיים ושלוש.

פעם הברקים היו מזיקים מאד, ואם ברק פוגע באדם הוא חולה רח”ל. והיה חכם גדול בימי הגר”א, שמו רבי שאול קנצלבויגן (נדמה לי), שהיה מפחד מרעמים וברקים. וכנראה ראה פעם מה שקורה מזה. וגם בחו”ל במדנין קרה דבר כזה, במנחה של יום כיפור, שפגע ברק בבחור אחד בן שלוש עשרה, והרג אותו רח”ל. אבל ה’ יתברך הקדים רפואה למכה, ונתן דעת בלב אחד החוקרים הגוים, לפני מאתים חמשים שנה, בנימין פרנקלין, שהמציא “כליא ברק”, וגילה שהברזל מושך אליו את הרעם והברק, ולכן על יד כל בית היה מוט ברזל, והיו עושים ככה בכל מקום, והוא מושך אליו את הרעם והברק. אבל אם אדם נמצא ברחוב, או על שפת הים, זה יכול לפגוע בו גם בימינו. ולפני שנתיים היה דבר כזה.

אחרי שגילה אותו, ראו שיש תוספתא במסכת שבת שאומרת דבר כזה, שמי ששם ברזל על יד האפרוחים, זה נחש וזה מדרכי האמורי, אבל אם שם אותו מפני הרעמים או הברקים הרי זה מותר. ולא הבינו מה זה “מפני הרעמים או הברקים”. אבל אחרי שהתגלה המכשיר הזה, הבינו הכוונה שאדם שם את הברזל מפני הרעם והברק, שימשוך אותו אליו והאפרוחים ישארו בריאים.

https://chat.whatsapp.com/Bz6XAIz0axI4yfM1hms3WE
*לע”נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה*

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!