🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שינוי הנהגת העולמות

כי עיקר העבודה הוא התחדשות, בחינת “וקווי השם יחליפו כח יעלו אבר כנשרים” שצריכים להתחדש בכל יום ממש בבחינת “אשר אנוכי מצווך היום” בכל יום יהיו בעיניך כחדשים הנאמר בקריאת שמע, כי מי שמחזק עצמו להתחיל בכל פעם מחדש בוודאי לא יפול לעולם אפילו אם יעבור עליו מה.
כי צריך האדם לסלק מדעתו ולהעביר ממחשבתו לגמרי כל מה שעבר ביום העבר או בשעה העוברת וידמה בעיני עצמו בכל יום ואפילו בכל שעה כאילו היום נולד בבחינת “אני היום ילדתיך” שצריך לחשוב בכל יום ובכל עת ושעה כאילו היום ובאותה שעה הוא נולד ובא לעולם ורוצה להתחיל להכיר את מי שאמר והיה העולם, ואף על פי שכבר היה כן אלפים ורבי רבבות פעמים, שרצה להתחדש ולהתחיל להתקרב להשם יתברך ולא עלתה בידו ואפילו אם נפל בכל פעם למה שנפל ר”ל, אף על פי כן אל יסתכל על זה כלל, וישכח כל זה, כי זה היום והשעה שהוא עומד בו עתה עדיין לא היה בעולם ומי יודע מה יכול לזכות עדיין עתה באותו היום ובאותה השעה.
כי השם יתברך מחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית ואין יום דומה לחבירו ואין שעה דומה לחברתה וכמובא בכתבי האר”י באריכות מזה גודל השינויים לאין מספר הנעשים בכל יום ויום ואפילו בכל שעה ושעה ואין שעה זו דומה לשעה זו, ומי שמסתכל בעניין הילוך המזלות וכוכבים ושינוי מצבם ומעמדם ואיך ברגע אחד הם באופן אחר, ומזה יסתכל ויבין בעולמות העליונים שאין להם קץ ומספר, ואם תפקח עיני שכלך ותשכיל דבר, כי אין שכל בלב אדם לעמוד על כל הפרטים, ועל זה אמר דוד המלך ע”ה “גל עיני והביטה נפלאות מתורתך” ושלמה המלך ע”ה שכתוב בו ויחכם מכל אדם אמר “אמרתי אחכמה והיא רחוקה ממני” ובזה תבין איך משתנה מעמד ומצב העולמות שהם הלבושים של א”ס ב”ה, שינויים בכל עת ורגע.
וכל אלו השינויים לאין קץ של כל העולמות, הכל בשביל לקרב ולהמשיך את כל בני העולם בכל עת אליו יתברך, שזה עיקר התכלית ובשביל זה האציל וברא ויצר ועשה הוא יתברך את כל העולמות מראש ועד סוף, הכל בשביל האדם השפל הזה כדי שיכיר אותו יתברך בזה העולם דווקא כידוע, ובשביל זה משנה השם יתברך הנהגת העולמות בכל עת ורגע הכל בשביל האדם.
כי השם יתברך מגלגל עם העולם בכל דור ודור ובפרטיות עם כל אדם ואדם בכל יום ובכל עת ובכל שעה, ומשנה הנהגת כל העולמות מראש ועד סוף בכל עת ורגע כנ”ל, הכל בשביל לרמז לכל אחד ואחד רמזים כפי מה שהוא שיתקרב עליו יתברך ממקום שהוא שם בעת ההיא.
נמצא שאין ראיה כל מיום לחבירו ומשעה לחברתה, כי העולמות והגלגלים וכו’ משתנים בכל עת, ויכול להיות שאף על פי שעד הנה היה מה שהיה, אף על פי כן עתה יכול לעשות איזה נחת רוח להשם יתברך באשר הוא שם, כי כל השתנות העולמות וכו’ הכל בשביל האדם.
כי חייב כל אדם לומר בשבילי נברא העולם, ועל כן צריך כל אדם להאמין שבכל עת ושעה ורגע כל ימי חייו יש בכח האדם להתחיל מעתה ואל יסתכל כלל על יום שלפניו ולאחריו, רק יחזק עצמו עתה להתקרב להשם יתברך במה שיוכל בעסק התורה או תפילה או איזה מצווה, ואם אינו יכול לעשות דבר באותה השעה, על כל פנים ישתוקק ויכסוף להשם יתברך כי הרצון וכיסופים דקדושה יקר מן הכל.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

חבלי משיח

כל נפש מישראל היא התגלות ודעת חדשים להכיר את מי שאמר והיה העולם, כי זה כלל שאין הקב”ה עושה שתי פעמים

קרא עוד »
כיסופים

ויגבה ליבו

רבי נתן מבאר עניין זה היטב, בליקוטי הלכות, אורח חיים א’, הלכות ברכת השחר ג’, סעיף ה’ וזה לשונו: “צריך האדם

קרא עוד »

והיתה להשם המלוכה

כי השם יתברך הוא מרומם ומנושא מכל הרוחניות, ועיקר בריאת העולם היה “בגין דישתמודעין ליה” כדי שיכירו אותו ויזכו לדעת השלם,

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!