🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
כיסופים

צדיק יסוד עולם

אחד הדברים החשובים וההכרחיים לקיומו הנצחי של האדם ולתיקונו עלי אדמות הוא כמובן ההתקשרות לצדיקי האמת, שהם כמובן מורי הדרך הגדולים הסוללים לנו דרכים ותורות כיצד להתקרב להשם יתברך ולעבוד אותו. כמובן שלא באנו לחדש בפרק זה אודות הצדיקים והעניין שלהם עלי אדמות, כי מלאו הספרים בשבחן של צדיקים, עוצם גדולתם וחשיבות המעלה של המתקרבים אליהם, לתלמידיהם ולתורתם הקדושה.

עיקר הנקודה שבה אנו רוצים לשים את הדגש בפרק זה היא, כיצד אנחנו מתקשרים ומתחברים בפועל ממש לצדיקי האמת, במה מתבטאת הקרבה שלנו אליהם ומה זה בכלל המושג צדיק אמת וכי יש צדיק שהוא לא אמת חלילה, הרי כולם קדושים אשר בארץ המה.

המושג צדיק אמת, הוא הבחינה של צדיקי יסוד עולם, שהוא אחד ומיוחד מעל כל שאר הצדיקים שבאותו הדור וכולם מקבלים ממנו. הוא נשלח לעולם הזה פעם בכמה דורות, כדי להוריד השגות אלוקות, דרך והבנות חדשו”ת בתורה, כפי הדור והתקופה, ומגלה בעצם את הרצון השם הפנימי ועבודת השם הנדרשת מאותו הדור.

אעפ”י שישנם ברוך השם הרבה צדיקים גדולים וקדושים בכל דור ודור, כי לא אלמן ישראל, אעפ”י כן עדיין ישנו אחד ויחיד שהוא הבחינה של צדיק יסוד עולם, שהוא מעל כולם וכולם מקבלים ממנו, כמו שנאמר “ויאמינו בהשם ובמשה עבדו” ועוד “וגם בך יאמינו לעולם”, כי הוא למעשה היחיד שבירר את האמת בתכלית השלמות ויודע מה רצון השם הפנימי ואמיתי מאותו הדור בו הוא נמצא, על כן הוא נקרא צדיק האמת.

וזה כמובן הבחינה של משה רבינו שהוריד תורה לעם ישראל ואעפ”י כן חלקו עליו קורח וכל עדתו, שלא האמינו שהוא מרומם ונישא עליהם וחשבו שכל הצדיקים הם באותה המדרגה ובכולם נמצא השם, וראינו שהקב”ה הקפיד על זה מאוד ואפילו משה רבינו לא עמד בתפילה עליהם, אעפ”י שראינו בחטא העגל שכן הוא הרבה בתפילה על ישראל. כי העניין של צדיק האמת שהוא אחד ומיוחד, הוא עקרוני וחשוב ביותר ונצרך לכל הדורות, שידעו לעולם שישנו צדיק אחד מרומם ונשגב מכולם, והוא היחיד שנכנס לחדרי חדריו הפנימיים של השם יתברך ומכיר את עיקר רצונו וכוונתו ודרכו השם יתברך מגלה את רצונו וכוונתו.

כך גם ביוסף הצדיק, שאחיו הקדושים לא האמינו לו ולחלומותיו, כאשר סיפר להם שהם אמורים להשתחוות אליו ולהתבטל אליו, ושהם נצרכים לכל ההשגות שלו. וכן ראינו שהדבר התקיים בסופו של דבר והשם יתברך הראה להם שכל דיבוריו וחלומותיו היו אמת.

כמו כן בכל דור ודור ישנו צדיק אמת מרומם ונשגב על כולם שמגלה את פנימיות התורה האמיתית השייך לאותו הדור ואת רצון השם בעולם, כמו דוד המלך שנמשח למלך אפילו שהיה רועה צאן פשוט והיו צדיקים שלכאורה נראו כגדולים ממנו, וכן רבי שמעון בר יוחאי שהביא את הזוהר הקדוש וגילה לנו סתרי תורה, הבעל שם טוב שהביא את תורת החסידות וגילה שהקב”ה רוצה וחפץ גם בעבודתם של הקטנים והמרוחקים ביותר.

עד לרבינו הקדוש, רבי נחמן מברסלב, שירד לדור האחרון דור ‘עקבתא דמשיחא’  עת החושך יכסה ארץ והשם יתברך מסתיר פניו בתכלית ההסתרה, שהוריד לנו תורות עצומות ועצות פשוטות, לדעת ולהודיע שלכל יהודי יש תקווה ושייכות בעבודת השם, כל פעולה קטנה שיהודי עושה יש לה חשיבות עליונה והיא יקרה מאוד אצלו יתברך, כמו כן רבינו מכניס ידיעות והשגות אלוקות גבוהות גם בפחות שבפחותים ועוזר לנשמות ישראל לבוא אל תיקונם הנצחי. על זה כותב רבי נתן בעלים לתרופה מכתב שע”ד: “כל מהותו של רבי נחמן וכל תורתו מהוות חידוש מדהים ודרך להתחדשות, שהרי הוא מסוגל להרים נשמות להשיב אותן לאחר שנפלו וירדו במהלך אלפי שנים ועברו גלגולים רבים! אני יודע ומאמין באמונה שלימה, שאדוננו, מורנו ורבינו יודע בבהירות, בכלל ובפרט, את כל הקורה עם כל הנשמות בכל דור ודור, מיום ברוא אלוקים אדם על הארץ, דרך זמן ההווה ועד לאחרית הימים, ושהוא מודע לכל התיקונים הרוחניים שכל יחיד זקוק להם”.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כוונת המילה

הוא אמר ויהי!

הנגלית לעינינו, שהיא רק העתק קטן של עולמות עליונים ונשגבים ממעל, הכל נברא ע”י האין-סוף ברוך הוא, ע”י כ”ב אותיות

קרא עוד »
כיסופים
תאמין שיכולים לתקן

רצוא ושוב

כך גם כותב רבי נתן בהמשך התורה: “וזהו עיקר בחינת התשובה, בחינת ירידה תכלית העלייה, כשמגיע האדם ח”ו לתכלית הירידה

קרא עוד »
כוונת המילה

ברית כרותה לשפתיים

אומרים חכמינו ז”ל: “ברית כרותה לשפתיים”. כלומר שיש ברית וקשר ישיר בין המילים היוצאות מפינו, לבין מערכות הבקרה השמימיות המייצרות

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!