🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מטה הבחירה

 

אורח חיים – הלכות נטילת ידיים – הלכה ו – סעיף מג

בתחילת ההיתגלות של השם יתברך למשה בסנה אמר לו השם יתברך שישליך את המטה ארצה, ויהפך המטה לנחש.

היינו כי משה היה ממאן בשליחותו כי אמר שאין בידו לגאלם ולהאיר בהם הדעת הקדוש והאמונה מחמת שיודע שיש בישראל כמה אנשים שקלקלו הרבה ומונחים בארציות ובגשמיות ואין בכוחם לקבל את הדעת והרוחניות. ועל כן אמר לו השם יתברך שישליך את המטה ארצה כי רצה לרמוז לו בזה ולהראות לו את הדרך שבה עליו לנהוג כדי להוציא את ישראל מהמקום בו הם נימצאים.

כי המטה רומז על בחינת מט”ט שמשם שורש הבחירה מכיוון שיש ביד האדם את היכולת להטות לכאן ולכאן. והראה לו השם יתברך למשה במופת זה שיבין את גודל הכח של הבחירה וזה שאמר לו השם יתברך שישליך את המטה ארצה ויהפך לנחש.

כי באמת משה רבנו כבר הפך את הבחירה לטובה כי כבר עמד בניסיון ונעשה כולו טוב, אך רצה להראות לו השם יתברך את כח הבחירה של המון העם השקועים בארציות כי תיכף שהשליך את המטה ארצה נהפך לנחש, היינו שאצל רוב העם שמונחים בארציות נהפך המטה שהוא כח הבחירה לנחש מגודל התגרות היצר הרע שהוא בחינת הנחש הקדמוני.

ותכףלאחר מכן אמר לו השם יתברך, שלח ידך ואחוז בזנבו ויהי למטה בחזרה.

להורות לו ולהודיעו שאף על פי שהיצר הרע והנחש מתגבר כל כך בכח הבחירה אף על פי כן מידה טובה מרובה ויש בידך להפוך המטה מנחש למטה. היינו שיש לך כח לעזור אפילו לאותם אילו שנשקעו כל כך בארציות ונתהפך אצלם כח הבחירה לנחש, על ידי שתמצא להם זכות ותאחוז בנקודה טובה שבהם ותאיר בהם הדעת שעדיין השם יתברך איתם על ידי זה יתהפכו מנחש למטה.

ודווקא על ידי המטה הזה נעשו כל האותות והמופתים כי עיקר הגאולה הוא על ידי זה שהצדיק מעורר הנופלים מאוד ואוחז בכל נקודה טובה שמוצא בכל יהודי וכל נקודת זכות עד שמקרבם להשם יתברך ומודיע להם עוצם מעלתם.

 

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

קברי צדיקים

אורח חיים ג – הלכות חול המועד – הלכה ד – סעיף יד וזה בחינת גודל מעלת ההליכה על קברי הצדיקים

קרא עוד »
כיסופים

אור מוסיף והולך

ממשיך רבי נתן וכותב “וזה בחינת המחלוקת בין בית שמאי ובית הלל בעניין נרות חנוכה, שבית שמאי אומרים פוחת והולך ובית

קרא עוד »

הוא אמר ויהי!

הנגלית לעינינו, שהיא רק העתק קטן של עולמות עליונים ונשגבים ממעל, הכל נברא ע”י האין-סוף ברוך הוא, ע”י כ”ב אותיות התורה

קרא עוד »
כיסופים

ברכת הכהנים

“זה בחינת ברכת הכהנים” כותב רבי נתן בליקוטי הלכות, אורח חיים א’, הלכות נשיאת כפיים ה’ וזה לשונו “כי הכהן הוא

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!