🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זה השער להשם

התורה הקדושה מספרת על אברהם אבינו בפרשת ‘לך לך’, שהשם יתברך מתגלה לאברהם במחזה ומבטיחו, שיוולד לו בן שירש אותו. וכך אומר הכתוב- “ויוצא אותו החוצה ויאמר, הבט נא השמימה וספור הכוכבים, אם תוכל לספור אותם ויאמר לו כה יהיה זרעך”. לפי פשט הדברים, אומר רש”י, הוציאו מאוהלו לחוץ לראות את הכוכבים, אך לפי המדרש, אמר לו: “צא מאצטגנינות שלך, שראית במזלות שאינך עתיד להעמיד בן, אברם אין לו בן, אבל אברהם יש לו בן’ וכן שרי לא תלד, אבל שרה תלד, אני קורא לכם שם אחר וישתנה המזל”, ועוד הוציאו מחללו של עולם והגביהו למעלה מן הכוכבים, כלומר, הוציאו אל – המימד הנוסף.

לפני שבא אברהם לעולם היה השם יתברך אלוקי השמיים ולאחר שבא אברהם ופרסם את השם יתברך בעולם נהיה “אלוקי השמיים ואלוקי הארץ” וזאת אנו לומדים מן הפסוק- “והשביעך באלוקי השמים ואלוקי הארץ”.

בודאי שהשם יתברך, נאמר עליו- “אני השם לא שיניתי”, כמו שהיה אחד לפני שברא את העולם כך הוא אחד לאחר הבריאה, אין שום שינוי בהשם יתברך בעצמותו, אלא כל השינויים הם בנו בנבראים. אברהם אבינו וכל הצדיקים אחריו מלמדים אותנו ואת כל באי עולם, שהשם יתברך שוכן איתנו בתוך הארץ ו”מלוא כל הארץ כבודו”, והוא ממלא כל עלמין וסובב כל עלמין ומחייה את כל הבריאה כולה.

כאשר האדם מתחבר אל המימד הזה, הרי שהוא מרומם מכל הבריאה כולה, הוא יכול לשנות את הטבע ואת חוקי המזל, הוא מחובר אל שורש ומקור כל המציאות כולה, הוא מושגח בצורה פרטית, מודע לכוחות הפועלים מעבר למסך המציאות וקשור בקשר הדוק עם הבורא יתברך- מקור החיים כולם.

נשאלת השאלה, אם השם יתברך ממלא את העולם כולו ו”לית אתר פנוי מני”, רואה, שומע ומשגיח על כל באי עולם, כיצד יתכן שהקשר של האדם עם בוראו הוא חלוש מאוד, וישנם גם כאלו שאינם מודעים כלל לקיומו או להשגחתו הפרטית ושליטתו המוחלטת בבריאה כולה.

ובכן, הסיבה הידועה להסתר הגדול של הבורא בעולם היא, כפי שהזכרנו כבר בספר זה, כדי לאפשר לנו את יכולת הבחירה. אם היה כל אדם רואה ויודע שהשם יתברך משגיח וקיים, מחייה ומצפה מן האדם לדברים מסוימים, הרי שאף אחד לא היה מסוגל לעבור על רצונו וכל יכולת הבחירה היתה מתבטלת, על כן הסתיר עצמו השם יתברך מהבריאה כולה, כדי שכל אחד יבחר את דרכו ואת מעשיו ועל פי זה יקבל גם את גמולו.

ישנם כאלו אשר חיים את חייהם, ואין הם מתעמקים כל-כך בפנימיות הדברים ובתכליתם. הם שמים לנגד עיניהם רק את העולם החיצוני וכל מעייניהם לשרוד וליהנות בזה העולם. פרק זה אינו מיועד אליהם, פרק זה מיועד לאלו אשר מחפשים את סוד החיים, את התכלית ואת הבורא יתברך, המחייה והמהווה את הכל.

אנו רוצים להדגיש, שלא כל אדם יכול וראוי להיכנס ולחיות ב”מימד הנוסף”. כדי להגיע למקום זה, נדרש מהאדם לעבור מבחנים והתנסויות, רצונות וכיסופים, עליו להוכיח את עצמו שהוא ראוי להיות מורם מעם, עליו לבנות כלים נכונים שיאפשרו לו לחיות ולתפקד ב’מימד הנוסף’, ובודאי שיהיה עליו לוותר על הרבה ממנעמי העולם הזה, כדי לקבל במקומם את המתנות והעינוגים הרוחניים, האמתיים והנצחיים, ולזכות לחיי עולם- “סוד השם ליראיו ובריתו להודיעם, זה השער להשם צדיקים יבואו בו”.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כיסופים

התם הקדוש

רבינו הקדוש מדבר הרבה מעניין השמחה וכל ספריו הקדושים מלאים בתורות ועצות כיצד לזכות לשמחה, הוא גם הזהיר אותנו בעניין זה

קרא עוד »

מה רבו מעשיך השם

לאחר שהקדמנו ועסקנו בתהליך הלידה של ה’כנפיים’ ובחשיבות עבודת ההתבוננות, אנו רוצים לעבור לעבודה מעשית בפועל ממש. וכך כותב השל”ה הקדוש:

קרא עוד »
כיסופים

סימני ביצים

את העניין הזה מבאר רבי נתן היטב בליקוטי הלכות, הלכות ביצים ד’ וזה לשונו: “וזה בחינת סימני ביצים, שנתנו חז”ל סימן

קרא עוד »

תולעת יעקב

כאשר האדם ממלא פיו בדיבורי קדושה, אין למעלה מזה, עד שאמרו רבותינו: “כל חפציך לא ישוו בה”. כל חפצי העולם לא

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!