🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גילוי הרצון הפנימי

כדי לברר לעצמנו מהו הרצון האמיתי שלנו, עלינו לנקוט במספר פעולות. ראשית, עלינו לשחרר את הרצון מכבלי המחשבה, כי ברוב הפעמים האדם נועל ומבטל את רצונו מפני שיקולים שכליים והגיוניים – שאין הוא יכול להשיג את הדבר או שאינו ראוי לכך או שהתנאים הנראים לעין אינם מאפשרים זאת וכו’.

כדי לשחרר את הרצון מכבלים אלו, עלינו תחילה להביע ולכתוב את מה שאנו רוצים באמת, ללא שום קשר לתנאים וליכולת להשיג את אותו הרצון, לחשוב שאין לנו שום הגבלה להשיגו ואת כל מה שאנו רוצים אנו יכולים לקבל ולהגשים- אפילו לעוף באוויר, אין טבע יש כסף ויכולות אין-סופיות.

לאחר שהסרנו את כבלי המוגבלות, אנו צריכים לרשום את כל הרצונות על דף ולאחר מכן לדרג אותם, מהרצון הכי גדול עד לרצון הקטן ביותר. מה שיהיה בראש הרשימה- זה יהיה למעשה הרצון הכי חזק שלנו וגם החיסרון הכי גדול ומקור התסכול והכאב שיש לנו.

כעת כבר יש לנו את הבסיס לעבודה. כאשר נזהה את הרצון האמיתי שלנו, נתמקד בו ונשלים אותו, הרי שאז נגיע להגשמה ולהשלמה וניגע במרכז הכוח והאנרגיות שלנו. למעשה, כבר בעת גילוי הרצון נרגיש שקט נפשי גדול יותר, כי אז נבין שכל שאר הרצונות השתלשלו מזה הרצון והחיסרון המרכזיים, ואז לא יהיה לנו פיזור הדעת ונדע היכן להתמקד.

כעת לאחר שרשמנו ודירגנו את הרצונות שלנו, עדיין לא הגענו וביררנו מהו הרצון האמיתי, כי ברוב המקרים הרצונות שאנו מביעים וחושבים עליהם נובעים מרצונות פנימיים יותר. לדוגמא, אדם שרוצה כסף, רוצה למעשה את הביטחון שהכסף נותן לו, ואם כן הרצון והחיסרון שלו נמצאים בביטחון, כי הוא למעשה חסר ביטחון ואמונה. השני רוצה כסף בגלל הכוח והכבוד, נמצא שהחוסר שלו הוא בהערכה העצמית ותשומת לב והוא רוצה להשלים זאת דרך הכסף.

נמצא שהכסף הוא רק הרצון החיצוני ואילו הרצון הפנימי והאמיתי הוא – כוח, כבוד, ביטחון וכו’, והחיסרון נובע מחוסר הערכה עצמית, מחוסר אמונה וביטחון, ומחולשה פנימית וכו’.

דוגמא נוספת היא אדם הרוצה להיות גדול בתורה כדי לגרום נחת רוח להשם, והשני רוצה להיות גדול בתורה כדי להיקרא רבי או לזכות לתנאים גשמיים טובים. נמצא שהרצון החיצוני אצל שני האנשים שווה, אך הרצון הפנימי שלהם שונה כרחוק מזרח ממערב ושמיים וארץ.

שלב הבא, לאחר שדירגנו את הרצונות שלנו לפי סדר חשיבות ורשמנו אותם על דף, אנו מתחילים לשאול עליהם שאלות- מדוע אנו רוצים את אותו הדבר?. לאחר שנענה על אותן שאלות, נגיע אל הרצון הפנימי והאמיתי שלנו הנקרא – תת רצון.

רצון הפנימי זה יכול לנבוע משני מקורות או מהנפש הבהמית או מהנפש האלוקית, עלינו לזהות מהיכן הוא נובע, יכולים להיות גם כמה תתי רצון זה לפנים מזה, לפעמים ינבעו רצונות מהנפש הבהמית שיבטאו בכלל חסרונות בנפש האלוקית, רק שהאדם לא יודע זאת וחושב שע”י מילוי הרצון של הנפש הבהמית, ישקיט את הנפש האלוקית.

כאשר נגלה מה אנו רוצים באמת, נדע גם את מקור החיסרון שלנו ובמה אנו צריכים למקד את שאיפותינו ורצונותינו, כדי להגיע אל השלמות ואל האושר הפנימי. רוב רובם של החסרונות והרצונות הפנימיים של האדם נובעים מהחלק הרוחני שבו ועל כן עלינו להיות שמחים בחלקנו, שלפחות אנחנו נמצאים על המסלול הנכון, המסלול להגשמה עצמית ולשלמות פנימית.

לאחר שזיהינו את הרצון הפנימי האמיתי שלנו, שהוא למעשה החיסרון הגדול, המתבטא בנפש פנימה, אנו יכולים להתחיל בעבודה ובהתמקדות על הרצון דרך – הדמיון מודרך!

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כיסופים

להשליך החכמות

נמצא על פי דברי רבי נתן שכל מה שזוכה האדם לדעת ולהכיר יותר בגדולתו יתברך, הוא צריך להמשיך בכל פעם את

קרא עוד »

אימון מחשבתי

כדי שנוכל להגיע למצב של חשיבה חיובית, אנו צריכים תחילה כלי מאוד חשוב, שבלעדיו לא תיתכן חשיבה נכונה ואמיתית על המציאות,

קרא עוד »
כיסופים

בוודאי יש!

בסיפור המעשה מאבדת בת מלך אנחנו רואים את המשנה למלכות, שיוצא לחפש את הבת מלך האבודה, הוא מחפש ימים ושנים ועובר

קרא עוד »

כוונה יוצרת

לאחר שהתוודענו לחשיבה הנכונה, בררנו את הרצון האמיתי שלנו ובדקנו אם הוא נובע מהנפש האלוקית או הנפש הבהמית, כעת אנו צריכים

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!