🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️

✡✡✡ הרב בן ציון מוצפי שליט”א – רבי מאיר בעל הנס ✡✡✡

הרב בן ציון מוצפי שליט”א – רבי מאיר בעל הנס

מיהו רבי מאיר בעל הנס?
אמר רבי אחא בר חנינא גלוי וידוע לפני מי שאמר והיה העולם שאין בדורו של רבי מאיר כמותו, ומפני מה לא קבעו הלכה כמותו שלא יכלו חבריו לעמוד על סוף דעתו. שהוא אומר על טמא טהור ומראה לו פנים, על טהור טמא ומראה לו פנים: (עירובין דף יג, ב)

גדולתו
רבי מאיר בעל הנס היה גדול התנאים בדור הרביעי, ותלמידו החשוב ביותר של רבי עקיבא רבם של עשרים וארבעה אלף תלמידים, ונשא לאשה את בתו של חנינה בן תרדיון שהיה מעשרה הרוגי מלכות. רבי מאיר אף נטל חלק חשוב בסידור המשניות וכל משנה שאין מוזכר בה מי אמרה מקובלנו כי רבי מאיר אמרה.

מעשי צדקותו וניסיו הגדולים של רבי מאיר מפורסמים רבות אף בדברי התלמוד. והסגולה הנפוצה ביותר שיאמר האדם בשעת צרה “אלהה דרבי מאיר ענני” מקורה במעשה המובא בגמרא שכאשר גזרה מלכות רומי הרשעה על בתו של רבי חנינא בן תרדיון שהייתה אחותה של ברוריה אשת רבי מאיר, שתשב בין הנשים הפרוצות. אמרה ברוריה לבעלה הצדיק: גנאי הוא לי, שתשב אחותי בקובה של זונות. נטל תרקב של דינרים והלך לשם ואמר: אם לא נעשתה בה עברה יעשה לה נס, ואם עשתה עברה – לא יעשה לה נס. הלך ועשה עצמו כפרש, ואמר לה: הישמעי לי. אמרה לו: דרך נשים לי. אמר לה: אמתין לך. אמרה לו: הרי יש הרבה נאות ממני. אמר: מכלל, שלא עשתה עברה, וכל מי שבא אומרת לו כך. הלך אצל השומר. אמר לו: תנה לי. אמר לו: מתיירא אני מפני המלכות. אמר לו: טול תרקב של דינרים, חציו תן שוחד וחציו יהא לך. אמר לו: וכשיכלו הדינרים מה אעשה? אמר לו: תאמר “אלוהי מאיר, ענני” – ותנצל. אמר לו: ומי יאמר שכך הוא? אמר לו: עכשיו תראה. היו שם כלבים שהיו אוכלים בני אדם. נטל ר’ מאיר צרור וזרק בהם. באו עליו לאכלו. אמר: “אלוהי מאיר ענני” – הניחוהו. ראה השומר כך ונתן אותה לר’ מאיר. מאז ועד היום נושעו רבים בזכות אמונתם ותליית זכותם ברבי מאיר בעל הנס באמרם “אלהא דרבי מאיר ענני”.

גדולתו של רבי מאיר באה לידי ביטוי אף בשמו, כי הגם שמקובל לחשוב כי כך נקבע השם – רבי מאיר, משעת לידתו. אך האמת שמספרת הגמרא כי שמו האמיתי שנוי במחלוקת, יש האומרים כי רבי נחמיה שמו, ויש האומרים כי רבי אלעזר בן ערך שמו, אלא ששינו שמו לרבי נהוראי מלשון שהיה “מנהיר עיני חכמים בהלכה”, ואחר כך נקרא “רבי מאיר” על שהיה “מאיר עיני חכמים בהלכה”.

עד כדי כך עמוקה הייתה חכמתו הרחבה של התנא האלוקי, שאמר עליו רבי אחא בר חנינא: גלוי וידוע לפני מי שאמר והיה העולם שאין בדורו של רבי מאיר כמותו, ומפני מה לא קבעו הלכה כמותו – שלא יכלו חבריו לעמוד על סוף דעתו. שהוא אומר על טמא טהור ומראה לו פנים, על טהור טמא ומראה לו פנים.

http://www.doresh-tzion.co.il

✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡­­✡✡✡✡
חשוב מאוד: הערוץ מפעיל פרסומות, הרווחים אינם לצורך אישי אלא לקידום תכנים בנושא אמונה, שבת, התבוללות וכו ברשת ועוד.
לפעמים הפרסומות לא מתאימים לרוח התכנים בערוץ לכן אבקש מכול המשתמשים שנתקלים בפרסומות לא ראויות לדווח בהקדם האפשרי למייל kodeshlahashem@gmail.com ואני אדאג להסירה בהקדם האפשרי.
תודה על שיתוף הפעולה.
✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡✡­­✡✡✡✡

✡✡✡ הרב בן ציון מוצפי שליט”א – רבי מאיר בעל הנס ✡✡✡

belief,ethics,faith,judaism,religion,spiritual,spirituality,torah,אמונה,יהדות,מוסר,קודש,קודש להשם,רוחני,רוחניות,תורה,הרב בן ציון מוצפי,בן ציון מוצפי,הרב מוצפי,מוצפי,דורש ציון,Rabbi Ben Zion Mutzafi,Ben Zion Mutzafi,Rabbi Mutzafi,Mutzafi,Doresh Zion,רבי מאיר בעל הנס,רבי מאיר,בעל הנס

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!