🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️

שבעת הרועים – גבורה שבגבורה – הפחד יצחק

גבורה שבגבורה היא מדתו העצמית של יצחק אבינו, העובד את ה’ מתוך יראה (גבורה בגימטריא יראה). כך מכנה יעקב אבינו את הקב”ה: “פַּחַד יִצְחָק” – מי שיצחק אבי מפחד ממנו!
בדרך כלל, פחד נתפס כדבר שלילי. אבל הפחד של יצחק הוא מיוחד מאד. בתוך הפחד הזה נמצאת שמחה! הרי יצחק נקרא כך בגלל הצחוק: כאשר אברהם ושרה מתבשרים על לידתו הם פורצים בצחוק, וכשהוא נולד כל העולם מתמלא צחוק-שחוק ושמחה. דווקא המתח של היראה והפחד מגלה את השעשועים והצחוק. אמנם היום קשה לנו לחוש את השעשועים בתוך החוויה של יראת שמים פשוטה (וטובה), אבל יצחק הוא איש העתיד, שרוי כבר בעולם הבא (הרי למדנו שנשמתו פרחה בעקדה, וכעת הוא לאחר תחיית המתים!). לכן כתוב שלעתיד לבוא יאמרו בני ישראל דווקא ליצחק “כִּי אַתָּה אָבִינוּ”.
מה בעיקר מסופר על יצחק בתורה? שהוא חופר בארות ומוצא מים. כלומר, יצחק מעמיק ומגלה בתוך המציאות התחתונה של העולם הזה את נקודת החיים. החסד של אברהם נמשל למים הבאים מלמעלה למטה, מצטרף לאהבה השופעת מאת ה’. ואילו הגבורה-היראה של יצחק היא עבודת הנבראים הפונים מלמטה כלפי מעלה, כמו מי התהום הפורצים וממלאים את הבאר. גם אברהם חפר בארות (הרי גם לאברהם היתה יראה), אבל בארותיו נסתמו ורק הבארות של יצחק התקיימו. גם אנו נלמד לעבוד את ה’ ביראה, מלמטה למעלה, יראה שבתוכה טמונה שמחה.
גם כאשר יצחק מברך, הוא עושה זאת על-ידי מדת הגבורה: “וְיִתֶּן לְךָ הָאֱלֹהִים מִטַּל הַשָּׁמַיִם” – שם אלהים שייך למדת הדין והגבורה, אבל יצחק יודע להמשיך שפע ורוב טובה דרך מדת הגבורה. כאשר גם מדת הגבורה מסכימה להשפעה, זו ברכה עד בלי די.

ניתן לצפות בשיעורים נוספים, להוריד קבצי שמע ותמלולים באתר מלכות ישראל:
http://www.malchuty.org
ניתן לקבל סרטונים לוואטספ במספר – 972507951105+

Help us caption & translate this video!

http://amara.org/v/6LJy/

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!