כללים איך לטפח מוטיבציה
1. בפרשתנו כשהתורה מתארת את ממעמד מתן תורה
התורה אומרת ששמירת שבת היא זכר ליציאת מצרים
ואליו בפרשת יתרו התורה אומרת ששמירת שבת היא זכר למעשה בראשית (בריאת העולם)
לכאורה סתירה
2. יש עוד הבדל שבפרשתנו השבת נקראת שבת
ואילו בפרשת יתרו השבת נקראת יום השביעי
מה התורה רוצה שנלמד מהבדלי הלשון האלו
3. מובן איך השבת היא זכר לבריאת העולם. השם ברא את העולם בשישה ימים
וביום השביעי הוא נח המנוחה מסמלת את הבריאה וסיום הבריאה ביום השביעי
אולם איך השבת מסמלת את יציאת מצרים
4. כדי להבין זאת עלנו להבין איך יתכן שבני ישראל שהם בנים של יעקב אבנו
ובניו הקדושים. איך יתכן שהם התדרדרו ל מ”ט שערי טומאה
5. התשובה המרוץ של עבודת הפרך שלא נתן להם זמן לחשוב מה קורה אתם
הוא זה שהפיל אותם בלי שהם מרגישים איך שהם נופלים
6. כשהם יצאו ממצרים והם קלטו איך החופש מהעבדות נותן להם אפשרות לחשוב ולעקוב
אחרי עצמם הם נזכרו איך המרוץ במצרים חסם להם את האפשרות להיות מודעים
לעצמם
כעת השבת מהווה זיכרון לחוסר מנוחה שהיה להם במצרים ולחוסר יכולת לחשוב
שלכן היום הם ינצלו את השבת לחשיבה והתבונות למצבם הרוחני. ולא כמו שהיה במצרים
7. הדרך לטפח מוטיבציה היא
לדוגמא להשתלט על הכעס
א. לא בשעת הכעס
ב. לקבוע זמן מיוחד לעבודה על הכעס
ג. עובדות וסיפורים שישכנעו את השכל עד כמה הכעס הוא נוראי
ד. עובדות וסיפורים שישכנעו את הרגש (שלמעשה הוא זה ששולט באדם)
עד כמה הכעס הוא נוראי
ה. זו לא עבודה חד פעמית זו עבודה מתמדת עוד פעם ועוד פעם
כמו שהשבת חוזרת מדי שבוע ושבוע. וכמו שעושים בעלי המוסר קובעים זמן
מדי יום ביומו של חצי שעה או רבע שעה שהם בונים שוב ושוב את העבודה העצמית
שלהם להתגבר על עוד תחום ועוד תחום בעבודת הנפש
8. מדוע אדם שלא שולט בעצמו צועק שובר ומרביץ בשעת כעסו לא קורה שהוא רוצח
הוא הרי לא שולט בעצמו אם כן מה עוצר אותו מלרצוח
ליצירת קשר ww444532@gmail.com