העשירי בטבת הוא יום צום כיון שבו התחיל המצור על ירושלים. עד כאן בערך כולם יודעים.
אבל הגיעה העת לברר את הדברים מיסודם:
האם יתכן שעשירי בטבת כלל איננו יום אבל? מדוע מציינים את תענית עשרה בטבת לזכר אירועים שהתרחשו בחורבן הבית הראשון, ולא עדכנו את התענית באירועי חורבן בית שני? במה דומה תענית עשרה בטבת לצום יום הכיפורים? וכיצד היא תהפוך בבוא העת ליום שמחה?
בסדרת “פעם אחת ולתמיד” אשתדל לתת תשובות פשוטות ומדויקות לשאלות הפשוטות והבסיסיות. לא פעם נגלה שאת הדברים הבסיסיים ביותר יש לנו עוד לדעת…
רוצים לקבל עדכון כשהשיעור השבועי עולה? הירשמו כמנוי!
• להרשמה לערוץ של הרב שמואל רסקין ביוטיוב ◄ https://shorturl.at/dOUX1
• מוזמנים לעקוב גם בפייסבוק ◄ https://www.facebook.com/sikunvatikim
• בטיקטוק ◄ https://www.tiktok.com/@Harav_Shmuel