כאשר עושים סעודת מצוה בערב שבת, כגון בפורים או ברית וכיו”ב והיא נגררת לתוך שבת, נפסק להלכה שניתן לעצור את הסעודה ולעשות #קידוש, אלא שבשעת #הקידוש צריכים לכסות את הפת שאוכלים וזה נקרא פורס מפה #ומקדש.
הדיון הוא האם בזמן #הקידוש יברכו שוב ברכת בורא פרי הגפן או #שהקידוש אינו נחשב הפסק. אותה שאלה היא גם בנוגע לברכת המוציא לאחר אמירת #הקידוש.
אדה”ז מתייחס לכך בהלכות #קידוש בסי’ רע”א, ומציג את עיקר הדין, #שהקידוש אינו הפסק, ומוסיף שבעל נפש לא יעשה #קידוש כזה, אלא יעצור לפני שקיעה ויעשה #קידוש אחרי התפילה.
אצל הרבי היה נהוג שנים רבות לעשות #קידוש בתוך ההתוועדות שהתקיימה בערב שבת, עד שבשנות הממי”ם הרבי הורה שמחמת הבלבול לא יעשו #קידוש. למדנו מכאן שלמרות שאדה”ז כותב שבעל נפש לא יעשה #קידוש כזה, מכל מקום בשעת הצורך ניתן לעשות #קידוש כזה.
© כל הזכויות שמורות לאור הגנוז ברסלב - נבנה על ידי אמויה סטודיו בניית וקידום אתרים | אחסון אתרים