🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️

על בנט ועל רפורמים‎‎ – הרב מרדכי נויגרשל | Rabbi Mordechai Neugerschel

בהיות מר בנט שר התפוצות, ביקר בארה”ב ונכנס לבקר במקום הפולחן של אחת הקהילות הקונסרבטיביות. כשספג על כך ביקורת אמר ביהירות ומתוך שגעון הגדלות המפורסם שלו, כי הוא כשר התפוצות אחראי על כל יהודי העולם. כותב שורות אלה הגיב במילים אלו: “ההגדרה שלו היא הגדרה שחצנית, שקרית ומתנשאת מלאת גאווה, בתור שר התפוצות הוא לא אחראי אפילו על יהודי אחד מיהודי העולם, הוא אחראי על היחס של מדינת ישראל ליהודי העולם. הוא חצוף ושחצן”. (דברים שנאמרו בתוכנית “על הפרשה ועל השבוע” בחודש טבת שנת תשע”ו (!!!) והועתקו בשם אומרם בערוץ 7 ובכלי תקשורת נוספים). הדברים נאמרו זמן רב לפני שהתארים האלה הפכו לחלק בלתי נפרד בכל שיח אודות ראש הממשלה.

הגדרתו של מר בנט כאילו הוא אחראי על כל יהודי בעולם, הגדרה המעמידה אותו בשורה אחת עם דון קישוט איש למנשה, מסבירה את התנהלותו של ה”סנצ’ו פנצ’ה” שלו, מר מתן כהנא.

מתן כהנא מקדם “רפורמות” (וכבר דובר על חוסר הטאקט בשימוש במילה זו על ידי אדם שמתנגדיו מטיחים בפניו אשמה שהוא תומך בתנועה הרפורמית) בכל תחומי הדת, החל מכשרות דרך מוסד הדיינות וכלה בגיור.

ויש להבין.

כשמדובר על החלטות הנוגעות לאזרחי המדינה שהפקידו בידי הנציגים סמכות להפקיד בידיו של כל פקיד סמכויות כאלו או אחרות, יש להתוכח על איכותן של ההחלטות, על התועלת שהן תבאנה או על הנזק שתסבנה, אך אין וכוח על הלגיטימיות שלהן. כי למרות שעמדות הכוח של שרי ממשלה זו ובמיוחד של אנשי מפלגתו הקיקיונית של ראש הממשלה נחמסו בדרכי מירמה וסחטנות, מבחינת חוקי המדינה הדמוקרטית-כביכול יש להן לגיטימיות. אבל כשמדובר על החלטות שהשפעותיהן חורגות מתחומי המדינה הנידונה, החלטות שתשפענה על יהודים רבים ברחבי העולם כמו חוקי הגיור. נשאלת השאלה: מי שמך? אין לך את הסמכות המקצועית, לא את הידע הדרוש ולא את ההסמכה המתבקשת. מנין יונק אתה אפוא את סמכותך?

כאן באה מגלומניותו של אדונו וסותמת פרצה. אלה שנתמכים על ידי בודדים מאזרחי מדינת ישראל מרגישים שהם אחראים על כל יהודי בעולם.

ואם בתחילה שאלנו הכיצד, הרי לא נבחרו לייצג את אותם יהודים שמחוץ לגבולות המדינה. נענה ונאמר: ואת היהודים שבתוך גבולות המדינה הם כן מייצגים?

מבחינתם, אם מבינים הם שאפשר לחוקק חוקים שנוגעים לאזרחי המדינה הגם שמיעוט קטן בלבד תמך בהם (ששה מתוך מאה ועשרים זה בדיוק 5%, וגם האחוזים הבודדים האלה רומו) אין כל סיבה שלא יחקקו חוקים הנוגעים לכל יהודי העולם הגם שלא קיבלו כל סמכות לייצג אותם.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!