🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️

מסכת נזיר דף נד – 8 דקות של לומדות ועמקות בדרך הלימוד הישיבתית [nazir 54]

לְמִיסְבַּר – שיעורי עמקות ולומדות בגמרא
שיעורי עיון קצרים על דפי הש”ס מאת הרה”ג רבי ישראל כהן שליט”א, משיעורים שנאמרו במקומות התורה ‘עוד יוסף’ ו’זאת ליעקב’.
לשאלות, לשיעורים ולבירורים: lemisbar@gmail.com
להורדת השיעור:
וידאו http://daf-yomi.com/MediaPage.aspx?id=244577
שמע http://daf-yomi.com/MediaPage.aspx?id=244641
נזיר דף נד
להלן דף הגמרא, מפוסק:
עמוד א
דאמר מר ‘טומאה בוקעת ועולה בוקעת ויורדת’, ואילו גבי נגיעה אמר רב יהודה, תניא ‘(במדבר יט טז) ‘(וכל) הנוגע בעצם או בחלל’, ‘בעצם’ – זה עצם כשעורה, ‘או בחלל’ – זה אבר הנחלל מן החי ואין בו להעלות ארוכה, ‘או במת’ – זה אבר הנחלל מן המת, ‘או בקבר’ – אמר ר”ל זה קבר שלפני הדיבור’; האי אבר מן המת, היכי דמי? אי דאית ביה עצם כשעורה – היינו ‘הנוגע בעצם’, אלא דלית ביה עצם כשעורה ואפי’ הכי רחמנא רבייה? אמר לך ר’ יוחנן, לעולם דאית ביה, ואם אינו ענין למגעו – תנהו ענין למשאו: ומזה בשלישי ובשביעי וסותר וכו’: איבעיא להו, הא דקתני ‘עד שיטהר’ – בשביעי קאי, עד דעביד הערב שמש, ומני ר”א היא, או דילמא בשמיני קאי, ומאי ‘עד שיטהר’ – עד שיביא קרבנותיו, ומני רבנן היא? תא שמע, מדקתני סיפא ‘מתחיל ומונה מיד’, הא רישא מאי ‘עד שיטהר’? עד שיביא קרבנותיו, ומני רבנן היא דאמרי נזירות דטהרה עד שמיני לא חיילא: מתני’. אבל הסככות והפרעות ובית הפרס וארץ העמים והגולל והדופק ורביעית דם ואהל ורובע עצמות וכלים הנוגעים במת ובימי ספרו ובימי גמרו – על אלו אין הנזיר מגלח ומזה בשלישי ובשביעי,
עמוד ב
ואינו סותר את הקודמים, ומתחיל ומונה מיד, וקרבן אין לו. באמת אמרו, ימי הזב והזבה וימי הסגרו של מצורע – הרי אלו עולין לו: גמ’. ואלו הן הסככות – אילן המיסך על הארץ ופרעות היוצאות מן הגדר: וארץ העמים: איבעיא להו, ארץ העמים, משום אוירא גזרו עליה, או דילמא משום גושא גזרו עליה? ת”ש, ‘ומזה בשלישי ובשביעי’, ואי אמרת משום אוירא – הזאה למה לי? אלא לאו משום גושא! לא, לעולם אימא לך משום אוירא, וכי קתני – אשארא. הכי נמי מסתברא, מדקתני ‘וכלים הנוגעים במת’ – הני כלים בני הזאה אינון? אלא שמע מינה אשארא.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.