🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️

מסכת נזיר דף כה – 8 דקות של לומדות ועמקות בדרך הלימוד הישיבתית [nazir 25]

לְמִיסְבַּר – שיעורי עמקות ולומדות בגמרא
שיעורי עיון קצרים על דפי הש”ס מאת הרה”ג רבי ישראל כהן שליט”א, משיעורים שנאמרו במקומות התורה ‘עוד יוסף’ ו’זאת ליעקב’.
לשאלות, לשיעורים ולבירורים: lemisbar@gmail.com
להורדת השיעור:
וידאו http://daf-yomi.com/MediaPage.aspx?id=244548
שמע http://daf-yomi.com/MediaPage.aspx?id=244612
נזיר דף כה
להלן דף הגמרא, מפוסק:
עמוד א
והלא דמי חטאת מעורבין בהן? א”ר יוחנן, הלכה היא בנזיר. ר”ל אמר, (ויקרא כב יח) ‘לכל נדריהם ולכל נדבותם’ – התורה אמרה מותר נדר יהא לנדבה. בשלמא לר’ יוחנן דאמר הלכה היא בנזיר, אמטו להכי סתומין אין מפורשין לא; אלא לר”ל, ‘לכל נדריהם ולכל נדבותם’, מאי איריא סתומין? אפי’ מפורשין! אמר רבא, מפורשין לא מצית אמרת – כבר פסקה תנא דבי ר’ ישמעאל ‘(דברים יב כו) ‘רק קדשיך אשר יהיו לך ונדריך’ – בולדי קדשים ובתמורתם הכתוב מדבר, מה תקנתן? (דברים יב כו) ‘תשא ובאת אל המקום אשר יבחר ה”, יכול יעלם לבית הבחירה וימנע מהם מים ומזון בשביל שימותו? ת”ל (דברים יב כז) ‘ועשית עולותיך הבשר והדם’ – לומר לך כדרך שאתה נוהג בעולה נהוג בתמורתה, כדרך שאתה נוהג בשלמים נהוג בולדיהם; יכול אף ולד חטאת ותמורת אשם כן? ת”ל ‘רק’, דברי ר’ ישמעאל, ר”ע אומר, אינו צריך – הרי הוא אומר ‘אשם הוא’, בהוייתו יהא’. קתני ‘יכול יעלם לבית הבחירה וימנע מהם מים ומזון בשביל שימותו ת”ל ועשית עולותיך’ – אמאי? הא ולד חטאת הוא, דגמירין בה מיתה! אי לאו קרא ה”א ולד חטאת בכל מקום
עמוד ב
וולדי קדשים בבית הבחירה, קמ”ל דלא. קתני ‘יכול אף ולד חטאת ותמורת אשם כן ת”ל רק’ – למה לי קרא? הילכתא גמירי לה ולד חטאת למיתה אזיל! הכי נמי, וקרא לאשם הוא דאתא. אשם נמי, הילכתא גמירי לה כל שאילו בחטאת מתה באשם רועה! אלא אי מהילכתא הוה אמינא הילכתא, ואי אקריביה לא ליחייב עליה ולא כלום, קמ”ל קרא דאי מקריב ליה קאים עליה בעשה: ר”ע אומר אינו צריך הרי הוא אומר אשם הוא בהוייתו יהא: למה לי קרא? גמרא גמירין לה כל שבחטאת מתה באשם רועה! הכי נמי, וכי אתא קרא לדרב, דאמר רב הונא אמר רב, אשם שניתק לרעייה ושחטו לשם עולה – כשר; טעמא דניתק, הא לא ניתק – לא, דאמר קרא ‘הוא’ – בהוייתו יהא. אמר מר ‘הלכה היא בנזיר’. ותו ליכא? והתניא ‘ושאר חייבי קינין שבתורה

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.