🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️

מסכת נזיר דף ו – 8 דקות של לומדות ועמקות בדרך הלימוד הישיבתית [nazir 6]

לְמִיסְבַּר – שיעורי עמקות ולומדות בגמרא
שיעורי עיון קצרים על דפי הש”ס מאת הרה”ג רבי ישראל כהן שליט”א, משיעורים שנאמרו במקומות התורה ‘עוד יוסף’ ו’זאת ליעקב’.
לשאלות, לשיעורים ולבירורים: lemisbar@gmail.com
להורדת השיעור:
וידאו http://daf-yomi.com/MediaPage.aspx?id=244529
שמע http://daf-yomi.com/MediaPage.aspx?id=244593
נזיר דף ו
להלן דף הגמרא, מפוסק:
עמוד א
אלא לבר פדא קשיא? אמר לך בר פדא, אימא סיפא ‘ואם גילח את הראשונה ליום שלשים – מגלח את השניה ליום ששים’! אלא סיפא מסייעא ליה, רישא – באומר ‘שלימים’. ולרב מתנא קשיא סיפא? אמר לך רב מתנא, כדקתני סיפא ‘יום שלשים עולה לכאן ולכאן’. מאי היא – מקצת היום ככולו? הא אמרה חדא זימנא! מהו דתימא ה”מ לענין חדא נזירות, אבל לשתי נזירות לא, קמ”ל. תנן ‘אם גילח יום ששים חסר אחד יצא, שיום שלשים עולה לו מן המנין’. בשלמא לרב מתנא ניחא, אלא לבר פדא למה לי? הא אמר שלשים חסר אחד! אמר לך אנא נמי אהא סמכי. תנן ‘מי שאמר הריני נזיר – נטמא יום שלשים סותר את הכל’; בשלמא לרב מתנא ניחא, אלא לבר פדא קשיא?
עמוד ב
אמר לך בר פדא, אימא סיפא ‘רבי אליעזר אומר אינו סותר אלא שבעה’; אי סלקא דעתך שלשים בעינן, נסתור כולהו? קסבר רבי אליעזר מקצת היום ככולו. תנן ‘הריני נזיר מאה יום – נטמא יום מאה סותר את הכל, רבי אליעזר אומר אינו סותר אלא שלשים יום’, ואי סלקא דעתך סבר רבי אליעזר מקצת היום ככולו, נסתור שבעה? ואי לא סבר מקצת היום ככולו, ליסתור כולהו? לעולם לא אמרינן מקצת היום ככולו, אי הכי ליסתור כולהו? אמר ריש לקיש, היינו טעמא דרבי אליעזר, אמר קרא (במדבר ו יג) ‘זאת תורת הנזיר ביום מלאת ימי נזרו’ – התורה אמרה נטמא ביום מלאת תן לו תורת נזיר. לימא כתנאי, ‘(במדבר ו ה) ‘עד מלאת הימים’ – שומעני מיעוט ימים שנים, ת”ל ‘קדוש יהיה גדל פרע’ – אין גידול שער פחות משלשים, דברי רבי יאשיה; רבי יונתן אומר, אינו צריך, הרי הוא אומר ‘עד מלאת הימים’ – אי אלו הן ימים שצריכין למלאות? הוי אומר שלשים’. מאי לאו רב מתנא דאמר כרבי יאשיה ובר פדא דאמר כרבי יונתן? אמר לך רב מתנא, כולי עלמא שלשים בעינן, והכא בעד ועד בכלל פליגי; רבי יאשיה סבר עד ולא עד בכלל, ורבי יונתן סבר עד ועד בכלל. אמר מר, אי אלו הן ימים שצריכין למלאות הוי אומר שלשים. ואימא שבת? שבת מי איכא חסירותא?

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.