🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️

מסכת נדרים דף יא – 8 דקות של לומדות ועמקות בדרך הלימוד הישיבתית [nedarim 11]

לְמִיסְבַּר – שיעורי עמקות ולומדות בגמרא
שיעורי עיון קצרים על דפי הש”ס מאת הרה”ג רבי ישראל כהן שליט”א, משיעורים שנאמרו במקומות התורה ‘עוד יוסף’ ו’זאת ליעקב’.
לשאלות, לשיעורים ולבירורים: lemisbar@gmail.com
להורדת השיעור:
וידאו http://daf-yomi.com/MediaPage.aspx?id=240159
שמע http://daf-yomi.com/MediaPage.aspx?id=240248
נדרים דף יא
להלן דף הגמרא, מפוסק:
עמוד א
גמ’. סברוה, מאי ‘לחולין’? ‘לא לחולין ליהוי אלא קרבן’. מני מתני’? אי ר”מ – לית ליה מכלל לאו אתה שומע הן, דתנן, ‘ר”מ אומר כל תנאי שאינו כתנאי בני גד ובני ראובן אינו תנאי’! אלא ר’ יהודה היא – אימא סיפא ‘ר”י אומר האומר ירושלים לא אמר כלום’; מדסיפא ר’ יהודה – רישא לאו רבי יהודה היא! כולה ר’ יהודה היא, והכי קתני, ‘שר’ יהודה אומר האומר ירושלים לא אמר כלום’. וכי אמר ‘כירושלים’ לר”י מי מיתסר? והתניא ‘ר’ יהודה אומר האומר כירושלים לא אמר כלום עד שידור בדבר הקרב בירושלים’? כולה ר’ יהודה היא, ותרי תנאי אליבא דר”י.
עמוד ב
תניא, ‘חולין החולין כחולין, בין שאוכל לך ובין שלא אוכל לך – מותר, לחולין שאוכל לך – אסור, לחולין לא אוכל לך – מותר’. רישא מני? ר’ מאיר היא, דלית ליה מכלל לאו אתה שומע הין. אימא סיפא, ‘לחולין לא אוכל לך מותר’, והתנן ‘לקרבן לא אוכל לך ר’ מאיר אוסר’, וקשיא לן, הא לית ליה מכלל לאו אתה שומע הין? ואמר רבי אבא נעשה כאומר ‘לקרבן יהא לפיכך לא אוכל לך’, הכא נמי הכי קאמר ליה ‘לא חולין ליהוי לפיכך לא אוכל לך’? האי תנא סבר לה כר’ מאיר בחדא, ופליג עליה בחדא; סבר לה כותיה בחדא – דלית ליה מכלל לאו אתה שומע הין, ופליג עליה בחדא – בקרבן. רב אשי אמר, הא דאמר ‘לחולין’, והא דאמר ‘לא לחולין’, דמשמע ‘לא ליהוי חולין אלא כקרבן’: טהור וטמא נותר ופיגול אסור: בעי רמי בר חמא, ‘הרי עלי כבשר זבחי שלמים לאחר זריקת דמים’, מהו? אי דקאמר בהדין לישנא – בהיתרא קא מתפיס! אלא כגון דמחית בשר זבחי שלמים ומחית דהיתרא גביה, ואמר ‘זה כזה’, מאי? בעיקרו קא מתפיס או בהיתרא קא מתפיס? אמר רבא, תא שמע ‘נותר ופיגול’,

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.