תמצות הסוגיא: ארבעה קריטריונים לחבר דבר שלפני הסעודה לסעודה ויפטר ע”י ברה”מ:
א. אם אוכל לפני המוציא כדי לפתוח תאבון, האכילה מצטרפת לסעודה ונפטרת בברה”מ (רא”ש).
ב. יין של קידוש נפטר בברכת המזון כי אין קידוש אלא במקום סעודה (רא”ש).
ג. אם אוכל לפני המוציא ואוכל גם בתוך הסעודה אותו הדבר, וגם הוא דבר הנפטר בברכה”מ כגון חמשת מיני דגן, תמרים ויין גם מה שלפני המוציא נפטר בברכה”מ (רז”ה).
ד. אם אוכל לפני המוציא ומכוון לפטור דברים הצריכים ברכה בתוך הסעודה, כגון שמברך על תפוח לפני הסעודה ומכוון לפטור שקדים שיאכל בסעודה, מתחברים לאכילה אחת וברה”מ פוטרת גם את התפוח. ודווקא שאכל בפועל בתוך הסעודה את מה שכוון לפטור.
© כל הזכויות שמורות לאור הגנוז ברסלב - נבנה על ידי אמויה סטודיו בניית וקידום אתרים | אחסון אתרים