🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️

כניסת הגר”ש גלאי למעמד המרומם למאות בני הישיבות משתתפי תוכנית “מדובבי שיח” שסיימו את ספר ארחות יושר

מעמד מרומם ומיוחד למאות מבני הישיבות משתתפי תוכנית “מדובבי שיח” שסיימו את ספר ‘ארחות יושר’ במסגרת התוכנית

עם חלוף השנה להסתלקותו בסערה השמימה של רשכבה”ג מרן שר התורה הגר”ח קניבסקי זצוק”ל ובסיומו של זמן חורף, נתאספו ובאו מאות בני עליה מהישיבות הקדושות ‘ארחות תורה’ ‘בית מדרש עליון’ ‘משכנות התורה’ ומישיבת ‘משכן התלמוד לצעירים’, בשבת אחים מופלא, למעמד מרומם ונרגש לרגל סיום ספר ‘ארחות יושר’ – ספרו של מרן זצ”ל שנכתב מתמצית לבו הטהור, ונתקבל בקרב כל תפוצות ישראל.

ובפרט בהיכלי הישיבות הקדושות כספר מוסר המעורר כל לב לתיקון המעשים בענינים שונים הנוגעים במיחד לניסיונות ונסיבות זמנינו, כאשר במסגרת תוכנית “מדובבי שיח” שע”י מכון ‘שיח אמונה’ לזכרו של רשכבה”ג מרן זצוק”ל, הספר נלמד בהיכלי הישיבות דבר יום ביומו בהספקים קבועים ובצורה מסודרת כשבמקביל לעידוד הלימוד נערכו הגרלות רבות על סטים וספרים מחיבורי מרן זצ”ל.

במעמד הנרגש שהתקיים בלווי כלי שירה וזמרה לכבודה של תורה בבית מדרשו ‘לדרמן’, נשאו דברים נרגשים על הזכות הגדולה לדובב את שפתותיו של מרן זיע”א ולהתחזק ולהתרומם מאורו הגדול, הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי שליט”א ובתוך דבריו אף התבטא הגאון הצדיק שליט”א: כשיש כ”כ הרבה בחורים שלומדים ומתעמקים בדבריו של מרן שר התורה ולומדים מדרכיו, זה וודאי גורם לו ולהקב”ה נחת רוח ושמחה עצומה, אני בטוח שבשמים הוא שמח ממעשיכם.

הגאון הגדול רבי איתמר גרבוז שליט”א ראש-ישיבת ‘ארחות תורה’ עמד בדבריו במעמד כי הדמות של מרן זכותו יגן עלינו היתה ה”אדם כי ימות באהל” – אין התורה נקנית אלא במי שממית עצמו עליה, כן הוא היה ולכן הוא זכה שכל הספריו התקבל בכלל ישראל ובפרט הזה שלמדתם בו בקביעות ספר “ארחות יושר” שבכל תפוצות ישראל לומדים בו ושאריכם ואשרי חלקכם שלמדו את הספר הקדוש הזה ועושים כעת סיום ובעז”ה כמו שהמסילת-ישרים אומר שאין הדברים נקנים אלא בחזרה בעז”ה נמשיך הלאה והלאה.

הגאון הגדול רבי נחום לבה שליט”א מראשי ישיבת ‘ארחות תורה’ עמד בדבריו על כמה נקודות בחשיבות הלימוד בספר “ארחות יושר” אשר נכתב אחרי מעל שישים שנה של נקיות הדעת ושקיעות בכל חלקי התורה, וציין כי אחד מיסודות של ארחות יושר זה שזה לא הולך בבת אחת, יש א’ יש ב’ יש ג’, לא קופצים הכל לאט לאט אם א’ אמונה מתחילים לאט לאט.

במרכז המעמד בנו חביבו של מרן זצ”ל, הגאון הגדול רבי יצחק שאול קניבסקי שליט”א הביא מעשי הוד מהקודש פנימה ונתן לבחורים הצצה קטנה על דמותו הנשגבת של מרן זיע”א ובפרט על אופן חיבור ספר “ארחות יושר”, ועל שקידתו בלימוד המוסר על אף גדלותו העצומה, וסיפר כי מרן בימי בחרותו שלמד את המסילת ישרים כתב לעצמו מקורות וציונים לכל דברי המסילת ישרים מכל חלקי התורה כל החזלי”ם המדרשים תיקוני הזוהר ספרא דצניעותא וכדו’ וכל זה כתב מהזיכרון ועוד בתור בחור בישיבה!.

את המעמד הנחה נכדו הרה”ג רבי יעקב ישראל קניבסקי שליט”א אשר הרחיב בעובדות מופלאות ומרתקות ממרן זצוק”ל, ועמד על כך שמרן זצוק”ל שימש כדוגמא לכל מה שכתב ב’ארחות יושר’ ודברים אלו היו דרך החיים שלו וזה הדברים שהיו בנפשו כל השנים, והביא לדוגמא בענין כבוד החכמים שמרן כותב שכל דור ודור יש את חכמי הדור, ואסור לומר לגדולים של העבר אני שומע ולגדולים של היום לא.

בסיום המעמד עלו לקודש פנימה לביתו של מרן זצוק”ל קבוצת בחורים מובחרת שהשתתפו בתוכנית במשך זמן ארוך במהלך השנה האחרונה בלי להחסיר ימים כלל, לקבל כשי בקבוקון של שיירי יין הסיומים מסיום מסכת שערך מרן זיע”א תקופה קצרה ממש קודם הסתלקותו, את השי קבלו מידי בנו הגאון רבי יצחק שאול שליט”א שבירך בחום את הבחורים שיזכו לדעת את כל התורה כולה. יציין כי בישיבות נוספות עומדים כעת באמצע מחזור לימוד בספר וצפויים לסיימו לקראת חג השבועות.

————————————————————–

צופים יקרים: הקליקו “הירשם כמנוי” ואחר כך לחצו על הפעמון, ואז תהיו המעודכנים הראשונים בכל סרטון חדש שעולה ליוטיוב ! נו, לא כדאי להירשם ?
נראה לכם כי חסר בסרטון ייחוס לבעלים ופגיעה בזכויות יוצרים שלחו לנו מייל לכתובת 6701822@GMAIL.COM והעניין יטופל.
שימו לב חשוב מאד בשליחת תגובה למערכת אם הינכם מעונינים לקבל תשובה חובה לציין כתובת מייל.
**********************************************
שימו לב על כל פרסום סרטון שהתפרסם בערוץ זה חובה לציין קרדיט לערוץ בקודש פנימה

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!