🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️

ככל שנתאבל יותר, כך נזכה לשמוח יותר | הרב אליהו רבי

להצטרפות לחיזוק היומי העולמי
שלחו הודעת ווטסאפ למספר
052-768-0007
או חייגו להאזנה בעלות שיחה רגילה
לאתר “החיזוק היומי העולמי” ולפרויקט “יום יום בכותל” http://www.10001000.co.il

ככל שנתאבל יותר, כך נזכה לשמוח יותר

שלום וברכה מורי ורבותי!
ובימי בין המצרים, מי”ז בתמוז ועד ט’ באב, נוהגים “חסידים” לשבת בחצות היום על גבי הקרקע ולקרוא את “תיקון רחל”, שהוא החלק הראשון שבתיקון חצות, כאבל על חרבן בית המקדש.
הסיבה לכך ברורה.
אפילו בשנים כמו שנת השמיטה, שבהם לא אומרים בלילה “תיקון רחל”, עדיין, ביום אנו אומרים זאת, כי אנו נמצאים קרוב מאד לימי האבל של חורבן בית המקדש, וה”בעיות” על פי הסוד לומר את התיקון חצות בלילה – לא קיימות.
אבל עדיין, מדוע בכל שנה ושנה אנו צריכים לומר תיקון חצות גם בצהרים?
הלא גם בימים בהם אנו אומרים את תיקון חצות בלילה, יש לנו עניין נוסף בימים אלו לומר זאת שוב גם בחצות היום.
מה התשובה?
אנו לא באמת כאלו ששקועים בחרבן בית המקדש.
לכן כל סממן חיצוני שיכול לגרום לנו להיכנס לאווירה – הוא טוב יותר.
“כל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בשמחתה” (תענית ל’ ע”ב) – זו לא רק זכות, זו גם חובה.
זה אומר שמי שלא מתאבל על ירושלים חס ושלום וחס וחלילה, לא יראה בשמחתה.
ככל שנתאבל יותר, כך נזכה לשמוח יותר.
במלים אחרות, ככל שאנו נמצאים במעגל הפנימי יותר של האבל על חורבן בית המקדש, כך בבוא העת נזכה, בעזרת ה’ ובישועתו, להיות במעגל הקרוב יותר של השמחה וההתלהבות מבניית בית המקדש.
זה אומר לכל אחד מאתנו שמומלץ וכדאי מאד מאד לעשות משהו כדי להיות שותפים באותו אבל, באותו חורבן.
ואם אתה במקום העבודה, במקום הלימודים, במקום שלא נוהגים לעשות זאת, וחש שלא בנח להתיישב על הרצפה במרכז?
גם אם באמת זה לא שייך, תעשה משהו אפילו בעמידה, לעמוד במדת מה קרוב יותר לישיבה על גבי קרקע, מאשר לישיבה על גבי כסא.
גם אם אתה יודע בעל פה רק את פרק “עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל” (תהלים קלז, א), או רק את “מִזְמוֹר לְאָסָף אֱ‍לֹקים בָּאוּ גוֹיִם בְּנַחֲלָתֶךָ טִמְּאוּ אֶת הֵיכַל קָדְשֶׁךָ שָׂמוּ אֶת יְרוּשָׁלַ‍ִם לְעִיִּים” (שם עט, א). מה שאתה יודע, תאמר בעל פה, תשתתף בחרבן בית המקדש.
ברגעים הללו שאתה מגביר את ה”ווליום” של החורבן בלבך, של הצער האמתי והכנה, אתה בעצם מזכה את עצמך ל”ווליום” גבוה יותר של שמחה והתלהבות, בבוא העת, בעת בה יבנה בית קדשנו ותפארתנו במהרה בימינו, אמן.
ברוכים תהיו!

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.