צופים יקרים: הקליקו “הירשם כמנוי” ואחר כך לחצו על הפעמון, ואז תהיו המעודכנים הראשונים בכל סרטון חדש שעולה ליוטיוב ! נו, לא כדאי להירשם ?
נראה לכם כי חסר בסרטון ייחוס לבעלים ופגיעה בזכויות יוצרים שלחו לנו מייל לכתובת 6701822@GMAIL.COM והעניין יטופל.
—————————————–
תמליל הוידאו:
זה רציתי לשאול את הרב גם, ה”חזון איש” כותב פה (קובץ אגרות ח”ג סי’ כ”ב) שהוא פוסק נגד ראשונים, זה האיגרת הידועה שלו שהוא כותב שהוא גם יכול לחלוק על ראשונים
הוא פוסק לפעמים לא כמוהם
השאלה פה, הוא כותב “אף שיהיה נגד הראשונים”, ואחרי זה הוא כותב ש”כל מקום שלא מפורש להיפוך לענין פסק הלכה”, אז שלא מפורש איפה? בראשונים להיפוך? פה הוא כותב שנגד הראשונים? השאלה אם הוא התכוין לפסוק נגדם או שהוא רק התכוין לפרש נגדם?
הוא התכוין שדעתו ככה, הוא לא רצה להגיד שיסמכו עליו אז הוא כתב כך, דרך ענוה, אבל ודאי שאפשר לסמוך עליו
אבל השאלה פה שהוא אומר שיהיה נגד הראשונים, זה הפשט רק לגבי פירוש או גם לגבי פסק?
הוא כותב עם פירוש, ואחר כך הוא כותב “להלכה במקום שאינו מפורש להיפוך”
איפה מפורש להיפך, בגמרא?
לא, בפוסקים
זה מה שהוא כותב אבל למעשה אפשר לסמוך עליו