בין לקחה לנתינה – פרשת תרומה
מדוע ויתנו תרומה ולא ויקחו?
מדוע אין שכר למצוות בעולם הזה?
וכיצד יתכן שהדתי הכבול למצוות נחשב לבן חורין יותר ממי שאינו שומר מצוות?
ומה ענה הגר”א לעגלון המיוסר ששאל, האם לפחות עולם הבא יהיה לי?
וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְיִקְחוּ-לִי תְּרוּמָה: מֵאֵת כָּל-אִישׁ אֲשֶׁר יִדְּבֶנּוּ לִבּוֹ, תִּקְחוּ אֶת-תְּרוּמָתִי. וְזֹאת, הַתְּרוּמָה, אֲשֶׁר תִּקְחוּ, מֵאִתָּם: זָהָב וָכֶסֶף, וּנְחֹשֶׁת. (חומש שמות, פרק כ”ה, פסוקים א – ג).
הרב בועז שלום, פשת תרומה – תשע”ג / Rabbi Boaz Shalom,Parashat Terumah – Tsha”g ✡
belief,boaz,boaz shalom,ethics,exodus,faith,fate,judaism,judaism,judaism,parashah,parashat terumah,parshah,rabbi boaz shalom,rabbi shalom,religion,shalom,shemot,spiritual,spirituality,spirituality,terumah,torah,weekly torah,weekly torah portion,אמונה,בועז שלום,הרב בועז שלום,הרב שלום,חומש,חומש שמות,יהדות,מוסר,מסר,ספר שמות,פרשת השבוע,פרשת תרומה,קודש,קודש להשם,רוחני,רוחניות,שמות,תורה,תנך,תרומה