🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️

הלכה יומית (שלישי) – למה משה רבנו לא מוזכר בפרשה?

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט”א
לע”נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה
יום שלישי ז’ אדר התשפ”ג

פרשת “תצוה” שונה מכל הפרשיות, שכתוב בה: “ואתה תצוה את בני ישראל”, “ואתה הפקד אליך”, “ואתה תדבר אל כל חכמי לב”. ולא כתוב אף פעם “וידבר ה’ אל משה לאמר”. מפרשת שמות עד סוף התורה תמיד כתוב “משה”. או שמשה רבנו בעצמו מדבר, כמו בספר דברים. אבל כאן מדברים אתו והוא לא מוזכר. ואפילו שאומר “ואתה”, היה יכול לומר “וידבר ה’ אל משה לאמר”. ויש לנו דבר כזה בפרשת כי תשא: “וידבר ה’ אל משה לאמר, ואתה קח לך בשמים ראש”. אז למה הפעם לא נזכר?

אומרים הטעם, מפני שהשבוע הזה של פרשת תצוה זה פטירתו של משה רבנו, זה היום שבעה באדר. אם השנה מעוברת זה רחוק יותר, אבל בדרך כלל “ואתה תצוה” זה בשבעה באדר (וגם בשנה מעוברת יש מתענים דוקא באדר ראשון). לכן כאשר אדם נפטר לא מזכירים אותו, “אין שלטון ביום המות”.

ועוד דבר, כי משה רבנו ביקש את זה, וככה כתוב בזוהר על הפסוק “ואם אין מחני נא מספרך אשר כתבת”, שהוא ביקש ששמו לא יוזכר בספר התורה. אבל לא בכל התורה, כי זה לא יכול להיות, אלא “מספרך” – מספר כ’, והפרשה העשרים בתורה זה פרשה תצוה. יש לנו בספר בראשית שתים עשרה פרשיות, ואח”כ יש לנו שמונה פרשיות שובבי”ם ת”ת – שמות וארא בא בשלח יתרו משפטים תרומה תצוה, ופרשת תצוה היא פרשה עשרים, אז “מחני נא מספר-ך’ אשר כתבת”.

#הלכה_יומית_ממרן
———————
מוזמנים להצטרף כמנויים לערוץ היוטיוב ולקבל עדכונים בכל עת

בכתובת אתר כסא רחמים https://www.ykr.org.il תמצאו אלפי שיעורי תורה במגוון רחב של נושאים מתוכם יותר מ- 2,700 שיעורי וידאו מרתקים ממופת הדור מרן ראש הישיבה רבי מאיר מאזוז שליט”א,

מעל 17,000 תשובות לשאלות בכל הנושאים שרק תחשבו, חדשות און ליין על המתרחש בישיבה ועל מרן ראש הישיבה שליט”א, מאמרים מיוחדים ואלפי שיעורי וידאו מרבני הישיבה

שיעורי הוידאו והשו”ת מתעדכנים באתר על בסיס יום יומי

במהלך הגלישה באתר תגלו עוד המון דברים מיוחדים, מאמרים, עלונים, גלריות מרהיבות ועוד ועוד
מה שנשאר לכם זה רק להיכנס (ולא לשכוח לצאת…)

כתובת האתר: https://www.ykr.org.il

#הרב_מאזוז #כסא_רחמים

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!