🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️

הלכה יומית (ראשון) – א. להיזהר על חולי סכרת. ב. לשמור על הבריאות ולהימנע מתעניות.

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט”א
לע”נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה
יום ראשון ה’ אדר התשפ”ג

פעם היה חכם אחד שכל בוקר נותן מטבע לצדקה, ואין יום שיעבור עליו שלא נותן לצדקה. והנה יום אחד בא הגבאי ב”ויברך דוד”, והוא משמש בכיסו ולא מצא כלום, לא בכיס ימין ולא בכיס שמאל. מצא שם שוקולד אחד, ואמר לו: יש לי שוקולד אתה רוצה אותו? אמר לו: תן לי אותו. אחרי כמה דקות, היה אחד בבית הכנסת שהתעלף, למה התעלף? כי הוא חולה סכרת, ואצל חולי סכרת לפעמים הסוכר עולה ולפעמים יורד, וכשיורד מינימום צריך שבעים ופחות מזה קצת בסכנה, ולפעמים אפשר עד ששים. אבל הוא כנראה ירד לו יותר מדי והתעלף. לקח את השוקולד הזה, ונתן לו. הגיע הרופא, בדק אותו ואמר: “אם לא נתתם לו שוקולד בזמן – תוך חמש דקות היה מת”.

צריך מאד להיזהר, אם אדם יודע בחבריו שהם חולי סכרת, ויש כאלה גם עם “היפו”, היפו פירושה סוכרת נמוכה, כי לוקחים אינסולין להוריד את הסוכר, אבל כשלוקחים את האינסולין אז הסוכר יכול לרדת לגמרי וזה מסוכן. לכן תמיד אם אתה יודע בחבר שלך ככה, תאמר לו: תכין סוכריה או שוקולד בשביל לאזן את עצמך, במקר שאתה רואה את עצמך שצריך לזה. כך סיפר לי אחד מאשדוד, שפעם ביום שבת במנחה ראה חושך ואפילה, ואמר להם: מה קרה? כביתם את האור? אמרו לו: לא כבינו את האור, יש אור כרגיל. אבל הוא לא רואה בגלל ההיפו – הסוכר שירד לו.

לכן אדם צריך לעשות חסד עם כל אחד ואחד. אני לא יודע אם יש היום בישיבה דבר כזה, אבל פעם היה דבר כזה באמצע תפלת עמידה בשחרית של כיפור, אחד נפל והתעלף, הביאו לו משהו איזה סוכר או איזה סוכריה שיתעורר. לכן כל אחד ואחד ישים לב.

אותו הדבר גם יש חכם אחד רבי שלמה דוד כהנא, שנפטר לפני שמונים שנה. הוא התיר חמשים אלף עגונות, וקראו לו “אבי העגונות”. זה מופיע בספר יחידי סגולה של הרב איסר פרנקל, שמספר שאמר אבי העגונות ביום האחרון, זה היה ביום ששי, והגיעה שאלה על אשה אחת, ואמר לבן שלו: תכתוב מהר שהיא מותרת. שאל אותו: מה הדחיפות? אמר לו: עכשיו אני חי, מה יהיה אח”כ אני לא יודע. ובמוצאי שבת הוא נפטר. אז הוא כתב את זה.

כל דבר שתוכל לעזור לשני, יהיה לך שכר גדול בשמים, גם בארץ וגם בשמים. מאד צריך להיזהר. כל אחד מכם שהוא בריא – לא צריך, אבל אם אחד יודע שהסוכר עולה ויורד חליפות, צריך לזכור הדבר הזה. אתמול התינוק שלנו בן שלוש שיהיה בריא, הביאו הרבה סוכריות כי היה ברית מילה בבית הכנסת, והוא לקח רק אחת או שתים, אמרו לו: למה לא תקח יותר? אמר: זה גורם בעיות בשינים… ברוך ה’ הוא יודע את הדבר הזה שזה גורם בעיות בשינים…

צריכים להיזהר לשמור על הבריאות, וזה הדבר הכי חשוב בעולם. האשכנזים אומרים “בראשית בורו” – בראשית הבריאות, צריך לדעת שבריאות לפני הכל.

לפני הבעל שם טוב היו חסידים שכל חייהם מתענים משבת לשבת, ובא הבעל שם טוב ואמר: זה עבירה להתענות!. ומאז הפסיקו לכתוב על המצבות “והיה מתענה כל ימיו משבת לשבת”. אתה צריך לשמור על הבריאות שלך, לא פחות ולא יותר.

הרמב”ם לא כתב אף פעם תיקון לעבירות לצום, לא כתב את זה מעולם, בהלכות תשובה ובכל מקום, תמיד כתב “יזהר מאד” “יזהר מאד”, כי הרמב”ם היה רופא ויודע שבתעניות אתה מחליש את עצמך ואינך יכול לעמוד בזה.

לכן תלמדו הדבר הזה. ימי השובבי”ם עברו, אבל אפשר לצום פעם-פעמיים בימי השובבי”ם, ולא יותר מזה. צריך להיזהר על הבריאות, שתוכלו ללמוד תורה יותר בחשק ויותר בבריאות.
#הלכה_יומית_ממרן
———————
מוזמנים להצטרף כמנויים לערוץ היוטיוב ולקבל עדכונים בכל עת

בכתובת אתר כסא רחמים https://www.ykr.org.il תמצאו אלפי שיעורי תורה במגוון רחב של נושאים מתוכם יותר מ- 2,700 שיעורי וידאו מרתקים ממופת הדור מרן ראש הישיבה רבי מאיר מאזוז שליט”א,

מעל 17,000 תשובות לשאלות בכל הנושאים שרק תחשבו, חדשות און ליין על המתרחש בישיבה ועל מרן ראש הישיבה שליט”א, מאמרים מיוחדים ואלפי שיעורי וידאו מרבני הישיבה

שיעורי הוידאו והשו”ת מתעדכנים באתר על בסיס יום יומי

במהלך הגלישה באתר תגלו עוד המון דברים מיוחדים, מאמרים, עלונים, גלריות מרהיבות ועוד ועוד
מה שנשאר לכם זה רק להיכנס (ולא לשכוח לצאת…)

כתובת האתר: https://www.ykr.org.il

#הרב_מאזוז #כסא_רחמים

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!