@maran.harav-mazuz השבת יש לנו פרשת “זכור”, לדעת מרן וכמה ראשונים קריאת פרשת זכור מדאורייתא. אבל צריך הקורא בתורה לכוין להוציא אותם ידי חובה, מי ששומע שלא קרא פרשת זכור, או שלא שמע אותה בשבת זכור, יכוין היום.
לכן נאמר להם לפני כל מי שהוא קורא בתורה יאמר להם: “מי שלא שמע זכור לפני פורים יכוין בקריאה שלי היום”. והוא גם כן יכוין להוציא אותם ידי חובה.
ומותר לענות אמן וברוך הוא וברוך שמו על הברכה, אין שום בעיה, רק להקשיב לפרשת זכור, כי זה שלושה פסוקים בתורה שהם מדאורייתא לדעת התוס’ והרא”ש ועוד.