🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️

הלכה יומית (חמישי) – שינוי בברכות של קריאת התורה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט”א
לע”נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה
יום חמישי ב’ אדר התשפ”ג

בברכות של קריאת התורה, יש שינוי קטן בין הברכה הראשונה לשניה. בברכה הראשונה אומרים “אשר בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו”, ובברכה השניה לפי דעת מורנו הרב רבי כלפון ע”ה (בשואל ונשאל חלק ג’) אומרים “אשר נתן לנו תורתו תורת אמת”, ולא אומרים “את תורתו”, אלא “נתן לנו תורתו תורת אמת”.

מה ההבדל? הוא לא אמר טעם בזה. אבל יש טעם יפה מאד, כי מרן כותב: “אשר נתן לנו תורתו תורת אמת” – זה תורה שבכתב, “וחיי עולם נטע בתוכנו” – זה תורה שבעל פה.

למה? כי בתורה שבכתב אין שינויים כמעט. רק קצת שבאו התימנים פה חסר וא”ו ופה נוסף וא”ו, אבל אין שינויים של ממש, וכל התורה היא אחת. לכן היא “תורת אמת”, שאין בה ספיקות ואין בה מחלוקות. אבל “וחיי עולם נטע בתוכנו” זו תורה שבעל פה, כי תורה שבעל פה מלמדת אותנו שלפעמים יש מקרים שאתה צריך לזוז קצת מההלכה בשביל פיקוח נפש וכדומה. או במלחמה שאתה לא יכול לא להלחם בשבת. כך עשו בזמן מוחמד, שהיו מתנפלים הגוים על היהודים בלילי שבת,
ופעם אמר להם יהודי אחד: בואו נילחם בשבת, אמרו לו: מה פתאום, מי שמחלל שבת “מות יומת”. אבל הם לא יודעים, כי לא היה להם מי שילמד אותם שפיקוח נפש ומלחמה וכדומה דוחה שבת. לכן “וחיי עולם” זו תורה שבעל פה.

ואילו בברכה הראשונה שלא כתוב “וחיי עולם”, רק “אשר בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו, אז “את” בא לרבות תורה שבעל פה. לכן בברכה הראשונה אומרים “את” לרבות, ובברכה השניה לא צריך “את” לרבות, ואומרים: “אשר נתן לנו את תורתו תורת אמת” – זו תורה שבכתב. “וחיי עולם נטע בתוכנו” – זו תורה שבעל פה. זה טעם יפה מאד.

#הלכה_יומית_ממרן
———————
מוזמנים להצטרף כמנויים לערוץ היוטיוב ולקבל עדכונים בכל עת

בכתובת אתר כסא רחמים https://www.ykr.org.il תמצאו אלפי שיעורי תורה במגוון רחב של נושאים מתוכם יותר מ- 2,700 שיעורי וידאו מרתקים ממופת הדור מרן ראש הישיבה רבי מאיר מאזוז שליט”א,

מעל 17,000 תשובות לשאלות בכל הנושאים שרק תחשבו, חדשות און ליין על המתרחש בישיבה ועל מרן ראש הישיבה שליט”א, מאמרים מיוחדים ואלפי שיעורי וידאו מרבני הישיבה

שיעורי הוידאו והשו”ת מתעדכנים באתר על בסיס יום יומי

במהלך הגלישה באתר תגלו עוד המון דברים מיוחדים, מאמרים, עלונים, גלריות מרהיבות ועוד ועוד
מה שנשאר לכם זה רק להיכנס (ולא לשכוח לצאת…)

כתובת האתר: https://www.ykr.org.il

#הרב_מאזוז #כסא_רחמים

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!