להצטרפות לחיזוק היומי העולמי
שלחו הודעת ווטסאפ למספר
052-768-0007
או חייגו להאזנה בעלות שיחה רגילה
לאתר “החיזוק היומי העולמי” ולפרויקט “יום יום בכותל” http://www.10001000.co.il
איך מתייחסים לאנשים שרק רוצים לדבר?
שלום וברכה מורי ורבותי!
מה מבדיל בין האנשים השקטים והעדינים לבין האנשים הקולניים והמרעישים, אלו שנראים מחוספסים מדאי, אלו שלא יכולים לדבר בטונים נמוכים, אלו שלא יכולים לשתוק ואפילו לרגע אחד?
מלמדים אותנו רבותינו הקדושים בתלמוד (ב”מ פ”ה ע”ב) “איסתרא בלגינא קיש קיש קריא”.
כלומר, כאשר יש לך קופה שיש בה אך ורק מטבע אחד, כל מי שמנער את הקופה, כל מי שמזיז אותה, הרי שהרעש נשמע למרחוק.
לעומת זאת, כאשר יש באותה קופה מלאי אדיר של מטבעות, וככל שיהיה יותר, כך הקופה פחות ופחות תרעיש.
הקופה השקטה ביותר, היא הקופה המלאה ביותר, שאין למטבעות מקום לזוז בה.
במלים אחרות, האנשים המלאים באמת בתוכן, הם האנשים השקטים ביותר.
אלו שמנסים לשתוק, הם אלו שמוכיחים לך, דווקא באותה שתיקה, עד כמה יש להם הרבה מאוד מה למכור. אתה הוא זה שאמור להגיע אליהם ו”למצוץ” מאותו מידע חשוב.
לעומת זאת, האנשים הריקים, הנבובים והחלולים, הם האנשים שתמיד יהיה להם מה לומר, וגם אם ממש אבל ממש אף אחד לא רוצה לשמוע אותם, יש להם מה לומר ובקולי קולות.
אנו מבינים את זה, כולנו בסתר ליבנו יודעים זאת.
מדוע בכל זאת, כאשר מגיע אלינו אותו “רעשן תורן”, אנו מתעצבים, כועסים ולא יכולים להבליג?
מדוע אנו לא פשוט מסתכלים עליו בעיניים מלאות חמלה ועוברים ליעד הבא?
מסיבה אחת פשוטה, כי בשעת מעשה, בשעת לחץ, בשעת כעס, אנו לא חושבים על זה.
זה אומר שכרגע, שהכל מסביבנו שקט, שכולם מסביבנו רגועים, אנו אמורים להפנים: הרעשן הבא, הצעקן הבא, מעיר ההערות הבא, ההוא שהורס לנו את שלוות הנפש ואת השקט האמיתי של החיים, הוא האדם הריק והאומלל ביותר.
מעכשיו נקבל על עצמנו לרחם עליו, מכאן ואילך נישא עיניים אך ורק כדי לראות מי הוא אותו אדם שזקוק לרחמים הללו, ואז יהיה לנו הרבה יותר כח לרחם גם על האנשים הרעשניים והתוססים ביותר.
בהצלחה רבה לכולנו,
וברוכים תהיו!