🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️

מסכת נדרים דף מו – 8 דקות של לומדות ועמקות בדרך הלימוד הישיבתית [nedarim 46]

לְמִיסְבַּר – שיעורי עמקות ולומדות בגמרא
שיעורי עיון קצרים על דפי הש”ס מאת הרה”ג רבי ישראל כהן שליט”א, משיעורים שנאמרו במקומות התורה ‘עוד יוסף’ ו’זאת ליעקב’.
לשאלות, לשיעורים ולבירורים: lemisbar@gmail.com
להורדת השיעור:
וידאו http://daf-yomi.com/MediaPage.aspx?id=240194
שמע http://daf-yomi.com/MediaPage.aspx?id=240283
נדרים דף מו
להלן דף הגמרא, מפוסק:
עמוד א
ושניהם אסורים להעמיד ריחים ותנור ולגדל תרנגולים. היה אחד מהם מודר הנאה מחבירו – לא יכנס לחצר. רבי אליעזר בן יעקב אומר, יכול הוא לומר לו – לתוך שלי אני נכנס ואיני נכנס לתוך שלך. וכופין את הנודר למכור את חלקו. היה אחד מן השוק מודר באחד מהם הנאה – לא יכנס לחצר. רבי אליעזר בן יעקב אומר, יכול לומר לו – לתוך של חבירך אני נכנס ואיני נכנס לתוך שלך. המודר הנאה מחבירו ויש לו מרחץ ובית הבד מושכרין בעיר, אם יש לו בהן תפיסת יד – אסור; אין לו בהן תפיסת יד – מותר. האומר לחבירו ‘קונם לביתך שאני נכנס ושדך שאני לוקח’ – מת או שמכרו לאחר מותר. ‘קונם בית זה שאני נכנס’ ‘שדה זו שאני לוקח’ – מת או שמכרו לאחר אסור: גמ’. איבעיא להו, בנדרו פליגי; הדירו זה את זה מאי? מי אמרינן בנדרו הוא דפליגי, אבל בהדירו זה את זה מודו ליה רבנן לראב”י דכי אנוסין דמו, או דילמא אפילו בהדירו זה את זה פליגי רבנן? ת”ש ‘היה אחד מהן מודר הנאה מחבירו’ ופליגי רבנן! תני ‘נדור מחבירו הנאה’. הכי נמי מסתברא, דקתני סיפא ‘וכופין את הנודר למכור את חלקו’; אי אמרת בשלמא דנדר הוא – היינו דקתני כופין, אלא אי אמרת דאדריה – אמאי כופין אותו? הא מינס אניס! אמר רבה, אמר זעירי,
עמוד ב
מחלוקת שיש בה כדי חלוקה, אבל אין בה כדי חלוקה – דברי הכל מותר. א”ל רב יוסף, הרי בית הכנסת דכמי שאין בו כדי חלוקה דמי, ותנן ‘שניהן אסורין בדבר של אותה העיר’? אלא אמר רב יוסף, אמר זעירי, מחלוקת שאין בה כדי חלוקה, אבל יש בה כדי חלוקה – דברי הכל אסור. אמר רב הונא, הלכה כר”א בן יעקב. וכן א”ר אלעזר, הלכה כר’ אליעזר בן יעקב: המודר הנאה מחבירו ויש לו שם מרחץ וכו’: וכמה תפיסת יד? אמר רב נחמן, למחצה לשליש ולרביע, אבל בבציר לא. אביי אמר, אפילו בבציר אסור. היכי דמי דשרי? דמקבל בטסקא:

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.