🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️

מסכת נדרים דף סז – 8 דקות של לומדות ועמקות בדרך הלימוד הישיבתית [nedarim 67]

לְמִיסְבַּר – שיעורי עמקות ולומדות בגמרא
שיעורי עיון קצרים על דפי הש”ס מאת הרה”ג רבי ישראל כהן שליט”א, משיעורים שנאמרו במקומות התורה ‘עוד יוסף’ ו’זאת ליעקב’.
לשאלות, לשיעורים ולבירורים: lemisbar@gmail.com
להורדת השיעור:
וידאו http://daf-yomi.com/MediaPage.aspx?id=240215
שמע http://daf-yomi.com/MediaPage.aspx?id=240304
נדרים דף סז
להלן דף הגמרא, מפוסק:
עמוד א
הפר האב ולא הפר הבעל, הפר הבעל ולא הפר האב – אינו מופר, ואין צריך לומר שקיים אחד מהן: גמ’. היינו רישא ‘אביה ובעלה מפירין נדריה’! מהו דתימא או אביה או בעלה קתני, קמ”ל: ואין צריך לומר שקיים אחד מהן: למה לי למיתנא? השתא יש לומר הפר זה בלא זה ולא כלום, קיים אחד מהן למה לי צריכא למיתני? כי איצטריך ליה כגון דהפר אחד מהן וקיים אחד וחזר המקיים ונשאל על הקמתו, מהו דתימא מאי דאוקי הא עקריה, קמ”ל דמפירין שניהם בבת אחת: ונערה המאורסה אביה ובעלה מפירין נדריה: מנלן? אמר רבה, אמר קרא (במדבר ל ז) ‘ואם היו תהיה לאיש ונדריה עליה’, מכאן לנערה המאורסה שאביה ובעלה מפירין נדריה. אימא האי קרא בנשואה כתיב? אי משום נשואה, קרא אחרינא כתיב (במדבר ל יא) ‘ואם בית אישה נדרה’! אימא תרוייהו בנשואה, וכי תימא תרי קראי בנשואה למה לי? למימר שאין הבעל מיפר בקודמין!
עמוד ב
ולאו ממילא שמעת מינה? איבעית אימא, דהויה קדושין משמע. אימא אב לחודיה מיפר? א”כ (במדבר ל) ‘ואסרה איסר בית אביה יניא אותה’ למה לי? השתא י”ל במקום ארוס מיפר אב לחודיה – שלא במקום ארוס מיבעיא? אימא אב ליבעי ארוס וארוס לחודיה מיפר? וכי תימא אב דכתב רחמנא למה לי – מיבעי ליה דאי הקים הקים! א”כ ‘בית אישה נדרה’ למאי כתב? ק”ו, ומה במקום אב – ארוס מיפר לחודיה, שלא במקום אב מיבעיא! אימא (במדבר ל יא) ‘אם בית אישה נדרה’ לומר שאין הבעל מיפר בקודמין? ומיניה, ארוס מיפר בקודמין, אלא לאו משום שותפותיה דאב.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.