🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️

מסכת גיטין דף יז – 8 דקות של לומדות ועמקות בדרך הלימוד הישיבתית [gitin 17]

לְמִיסְבַּר – שיעורי עמקות ולומדות בגמרא
שיעורי עיון קצרים על דפי הש”ס מאת הרה”ג רבי ישראל כהן שליט”א, משיעורים שנאמרו במקומות התורה ‘עוד יוסף’ ו’זאת ליעקב’.
לשאלות, לשיעורים ולבירורים: lemisbar@gmail.com
להורדת השיעור:
וידאו http://daf-yomi.com/MediaPage.aspx?id=252381
שמע http://daf-yomi.com/MediaPage.aspx?id=252469
גיטין דף יז
להלן דף הגמרא, מפוסק:
עמוד א
חברא שקלה לשרגא מקמייהו. אמר, רחמנא, או בטולך או בטולא דבר עשו! למימרא דארומאי מעלו מפרסאי, והתני רבי חייא מאי דכתיב (איוב כח כג) ‘אלהים הבין דרכה והוא ידע את מקומה’ – יודע הקב”ה בישראל שאין יכולין לקבל גזירת ארומיים, עמד והגלה אותם לבבל? לא קשיא, הא מקמי דניתו חברי לבבל, הא לבתר דאתו חברי לבבל: אחד אומר בפני נכתב ושנים אומרים בפנינו נחתם כשר: אמר רבי אמי, אמר רבי יוחנן, לא שנו אלא שהגט יוצא מתחת יד עד כתיבה – דנעשו כשנים על זה וכשנים על זה, אבל מתחת ידי עדי חתימה – פסול. אלמא קסבר שנים שהביאו גט ממדינת הים צריכין שיאמרו בפנינו נכתב ובפנינו נחתם. אמר ליה רבי אסי, אלא מעתה רישא דקתני ‘שנים אומרים בפנינו נכתב ואחד אומר בפני נחתם פסול ור’ יהודה מכשיר’, ואפילו גט יוצא מתחת ידי שניהם פסלי רבנן? אמר ליה, אין. זימנין אשכחיה דיתיב וקאמר, דאפילו גט יוצא מתחת ידי עדי חתימה כשר. אלמא קסבר שנים שהביאו גט ממ”ה אין צריכין שיאמרו בפנינו נכתב ובפנינו נחתם. אמר ליה רבי אסי, אלא מעתה רישא דקתני ‘שנים אומרים בפנינו נכתב ואחד אומר בפני נחתם פסול ורבי יהודה מכשיר’, טעמא דאין הגט יוצא מתחת ידי שניהם, הא גט יוצא מתחת ידי שניהם מכשרי רבנן? אמר ליה, אין. והא זמנין לא אמרת לן הכי? אמר ליה, יתד היא שלא תמוט: מתני’. נכתב ביום ונחתם ביום, בלילה ונחתם בלילה, בלילה ונחתם ביום – כשר. ביום ונחתם בלילה – פסול, רבי שמעון מכשיר, שהיה רבי שמעון אומר כל הגיטין שנכתבו ביום ונחתמו בלילה פסולין, חוץ מגיטי נשים: גמ’. איתמר, מפני מה תיקנו זמן בגיטין? רבי יוחנן אמר, משום בת אחותו. ריש לקיש אמר, משום פירות. ריש לקיש מ”ט לא אמר כרבי יוחנן? אמר לך
עמוד ב
זנות לא שכיחא. ורבי יוחנן מאי טעמא לא אמר כריש לקיש? קסבר יש לבעל פירות עד שעת נתינה. בשלמא לריש לקיש, משום הכי קא מכשיר ר”ש; אלא לרבי יוחנן, מאי טעמא דר”ש דמכשיר? אמר לך רבי יוחנן, אליבא דר”ש לא קאמינא, כי קאמינא אליבא דרבנן. בשלמא לרבי יוחנן, היינו דאיכא בין רבי שמעון לרבנן; אלא לריש לקיש, מאי איכא בין רבי שמעון לרבנן? פירי דמשעת כתיבה ועד שעת חתימה איכא בינייהו. והא איפכא שמעינן להו, דאתמר, מאימתי מוציאין לפירות? רבי יוחנן אמר משעת כתיבה, וריש לקיש אמר משעת נתינה! איפוך. אמר ליה אביי לרב יוסף, ג’ גיטין פסולים ואם ניסת הולד כשר – מה הועילו חכמים בתקנתן? אהנו דלכתחילה לא תינשא. גזייה לזמן דידיה ויהביה ניהלה מאי? אמר ליה, לרמאי לא חיישינן. כתוב בו שבוע שנה חדש שבת מאי? אמר ליה, כשר. ומה הועילו חכמים בתקנתן? אהנו לשבוע דקמיה ולשבוע דבתריה. דאי לא תימא הכי, יומא גופיה מי ידעי’ אי מצפרא אי מפניא? אלא ליומא דקמיה וליומא דבתריה, הכא נמי אהני לשבוע דקמיה ולשבוע דבתריה. אמר ליה רבינא לרבא, כתביה

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.