בשיעור נלמד עד כמה החינוך צריך להיות מושתת על לטפח בילדים שאיפות. ועד כמה חינוך שמושתת על שיטות הנעה כמו פרסים ועונשים זה לא יעיל. ניתן להשתמש בהם באופן חריג אולם לראות בזה את השיטה החינוכית זה לא יעיל ולא מחזיק
1. פרשת דברים תמיד נקראת לפני צום תשעה באב
גם המילים איכה אשת לבדי שבפרשה נקראות במנגינה של מגילת איכה
2 דברים שמראים שיש קשר בין מה שהיה במדבר לחורבן הבית
מה הקשר
2. בפרשת בהעלותך בחומש במדבר רואים את התייחסותו החמורה ביותר של
משה רבינו לבקשה של בני ישראל לאכול בשר
התייחסות החמורה ביותר שראינו מצדו של משה רבינו
ונשאלת השאלה מדוע זה כל כך חמור הם סך הכול בקשו יכל להגיד להם
לא וגמרנו עם הסיפור
3. ההבדל בין מי ששואף למי שלא שואף
ביכולת שלו לשאת קשיים
וביכולת למחול לו על מעידות וחטאים
השואף והאדיש עד כמה המחילה כלפיהם תהיה שונה
4. הבקשה לא הייתה סתם הם רצו רפורמה
בסופו של דבר במדבר קברו את כל העם המתאווים שם קברו את כל הרפורמים
5. הניצנים של הרצון לרפורמה נשארו והם שהביאו עלינו את חורבן הבית
וזה הקשר שבין פרשת דברים לצום תשעה באב
6. אחרי שראינו את ההבדל הגדול בין מי ששואף למי שלא שואף
אנו יכולים להבין ולהפנים שאם הצלחנו להביא את החניך לכך שישאף
נצחנו בכל מלאכת החינוך
לעומת שיטות הנעה שזה לא יותר מקביים שניתן להשתמש בהם רק במקרים חריגים
ליצירת קשר ww444532@gmail.com
#פרשתהשבוע #חינוךילדים #תורה #יהדות
#הרבחייםקמרי
© כל הזכויות שמורות לאור הגנוז ברסלב - נבנה על ידי אמויה סטודיו בניית וקידום אתרים | אחסון אתרים