🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️

איך מתמודדים עם מורה קפדן? | הרב אליהו רבי

להצטרפות לחיזוק היומי העולמי
שלחו הודעת ווטסאפ למספר
052-768-0007
או חייגו להאזנה בעלות שיחה רגילה
לאתר “החיזוק היומי העולמי” ולפרויקט “יום יום בכותל” http://www.10001000.co.il

איך מתמודדים עם מורה קפדן?

שלום וברכה מורי ורבותי!
תובנה מדהימה ומכשלת להורים ,למבוגרים ולילדים.
התנא באבות אומר (אבות פ”ב מ”ה) “לא הביישן למד, ולא הקפדן מלמד”.
“אין הביישן למד” – הביישן לא יכול ללמוד כי הוא אף פעם לא ירצה לשאול שוב או לומר שהוא לא הצליח להבין את הנאמר.
אבל מאידך גם “לא הקפדן מלמד” – אתה, בתור קפדן, לעולם לא תוכל להיות מלמד, לעולם לא תוכל להיות מורה, כי תלמידים לא יכולים לקבל מוסר, תורה, יראת שמיים או כל נושא אחר בעולם ממורה שהוא קפדן.
הם חוששים ממנו, הם מפחדים לומר שהם לא באמת הבינו, הם חוששים להסביר את המצוקות שלהם, וכך הם הולכים ומדרדרים, זה “לא הקפדן מלמד”.
מה היא רמת הקפדנות שבה כבר לא ניתן ללמד?
כלומר, האם ישנו רף מסוים שבו אנו אומרים כאשר אתה חורג ממנו אתה הופך להיות מורה קפדן, ופחות ממנו אתה מורה נחמד?
בפשטות, זה תלוי מאוד מאוד באזורים ובערים, זה תלוי אפילו בעדות, זה תלוי בשפות, זה תלוי בכל מיני דברים שמרכיבים יחד את המושג “קפדן”.
ככל שהרף של התלמיד נמוך יותר והרף של הקפדנות של המורה גבוה יותר, כך התלמיד לא יכול לעמוד באותו עומס של קפדנות.
לעומת זאת, אם הרף של התלמיד גבוה יותר, הוא יכול לעמוד גם בקפדנות הממוצעת של המורה.
במלים אחרות, יש כאן משהו שניתן לעבוד עליו.
אם נפל על הבן שלך, או עליך בתור ילד, מורה קפדן, יש סיכוי שעם עבודה עצמית של יום אחר יום תצליח להגיע למצב שבו תהיה מחושל יותר, חזק יותר, וכזה אחד שהקפדנות של המורה לא תהיה צמודה מדאי לסף הגירוי שלך, תוכל להגיע למצב שבו תסתכל על המורה, תראה אותו כועס ותאמר לעצמך: “הוא אמנם כועס עלי שלא בצדק, אבל אני החלטתי שאני לא לוקח את הפגיעה ללבי, החלטתי שאני מסתכל עליו וממשיך להקשיב”.
במלים אחרות, אתה יכול להפוך להיות תלמיד אמיץ עם כחות שמתגברים גם על רב או מלמד קפדן אמיתי.
במלים אחרות, אפשר להמשיך עם זה לכל החיים, כי תמיד, בכל מקום שתהיה, יהיה את המישהו העצבני הזה שקשה לעמוד בחברתו, ואתה תהיה הבחור המחוסן שיכול לחייך לו בפרצוף, לאחל לו “ערב טוב ואפילו לומר לו שלמרות פרצופו הכעוס הוא עדיין נראה יפיפייה ומדהים יותר מכל בני הסביבה.
בהצלחה רבה לכולנו,
וברוכים תהיו!

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!